Gå til innhold

Hvilken fritidsaktiviteter deltar barna dere på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en datter på 6år som har gått på kor i noen år, men som nå vil slutte.

Lurer derfor på hva andre barn driver med på fritiden...? :-)

NOE skal hun gå på, om hun vil eller ikke! :-P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svømming, korps, orientering, langrenn.

Skrevet

Om hun vil eller ikke? Tvinger du virkelig barna til å være med på aktiviteter de ikke har lyst til selv? (Har selv bare små barn, men kan ikke se for meg at jeg kommer til å tvinge dem til å være med her eller der.)

Skrevet

10 åringen går p speideren og innebandy..av og til vil han på klubben( diskotek fra 5 til 7 kl)

".5 åringen går på hopp å sprett...enkel fri lek med trampoline,ribbevegg,baller osv...vi foreldre styrer alt må være med hver gang..

Skrevet

2.5 åringen skulle det stå:)

Skrevet

Jepp!

Mamma tvang søsteren min til å holde på med aktiviteter, hun fikk selvsagt bestemme selv hva hun ville begynne på. Hun har opplevd, vært med på så sinnsykt mye, kan masse og har masse venner fra aktivitetene.

Mamma gjorde ikke det samme med meg, og jeg syns det er urettferdig! Føler jeg gikk glipp av mye i oppveksten, og føler det ikke er noe jeg er flink til eller kan.

DERFOR skal hun ha noe å holde på med! Hun skal selvfølgelig få bestemme selv hva hun vil drive med!

Pluss at hun har anlegg til å bli overvektig fra far sin side. Og da er det min jobb å holde det i sjakk!

*HI*

Skrevet

Min sønn på 6,5 år er ikke med på noen organiserte fritidsaktiviteter ennå, men det synes jeg igrunen er greit. Han har fått flere tilbud når de har dukket opp, men har ikke hatt lyst (fotball, håndball, bandy, ski).

Jeg tenker litt sånn også, at han er på SFO/skole fra 07.30 til 16.30 hver eneste ukedag, og da kan det sikkert være godt for en liten kar å bare få lov til å tusle litt hjemme også.

Han har en kompis i nabohuset, og det hender stadig at de er på besøk hos hverandre på ettermiddagen eller leker ute. Så aktivitet får han nok av vil jeg tro (der er mye ute på SFO på ettermiddagen også, går på ski og spiller fotball eller aker o.s.v.).

Selv drev jeg med en lagidrett fra jeg var 8,5 år gammel og fram til jeg nærmet meg slutten av tenårene og er veldig fornøyd med at jeg var med på det. Håper på en lignende oppvekst for mine to barn, men vil ikke stresse det ennå. Det kommer nok etterhvert!

Skrevet

Gi henne alternativer og la henne gjerne prøve ut litt. Min jente har vært gjennom svømming, turn, fotball og kor. Nå går hun på hip hop men ønsker å slutte. Det kommer ikke på tale, et eller annet skal hun være med på, helst en fysisk aktivitet.

Sjekk på internett eller hør med bekjente. Turn er en bra ting i den alderen vil jeg tro, men de blir leie etter et par år. Om et par år er det sikkert aktuelt med håndball, fotball e.l.

Kommer an på hva du selv er interessert i som forelder.

Skrevet

Jeg har dessverre ingen interesser eller hobbyer! Aldri drevet med noe spesielt. Så.

Hmm. Hun begynner jo faktisk på skole til høsten da. Kan jo være jentene i klassen vil begynne på noe sammen, eller hun vil joine noen der.

Stresser ikke med dette! ;-) Har bare tenkt litt på det i det siste! :-)

*HI*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...