Gå til innhold

Om det at eksen skal bestemme over mannen...(frustrert)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Situasjonen her er at min kjæreste har to barn fra før med en annen kvinne. Det har vært slutt mellom dem i over 5 år, og det har aldri vært snakk om at de skulle finne tilbake til hverandre. Han er imidlertid veldig skeptisk til å presentere meg for barna sine, fordi eksen kan reagere, prøve å hevne seg på han på grunn av det, og generelt fordi eksen ikke liker sånne damer som meg. Derfor vil han gjerne at vi holder oss diskret foreløpig, så ikke eksen får nyss av at vi er sammen.

Jeg begynner å bli lei av hele greia, og tenker at hvis han er så redd for henne, så blir det aldri noe ordentlig forhold mellom oss. For hun kommer uansett til å bli hørt før meg. Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lenge ahr dere vært sammen da? Syns egentlig at han gjør det rette mtp barna.. barn skal ikke blandes inn i forhold før det er seriøst, men det er nå bare min mening,

Skrevet

Har dere barn sammen/venter barn siden du er her inne?

Om det er tilfelle synes jeg du bør bli presentert for barna så fort som mulig, og har mulighet å bli kjennt med dem før evt nytt barn kommer.

Hvor lenge har dere vært sammen?

bor dere sammen?

Skrevet

Sett ned foten så fort som mulig, hvis ikke kommer han til å holde på med dette i det uendelige. Han må få vite at det ikke er noe valg. Ikke gi han mer tid ang. dette.

Drøyt at han i det hele tatt som mye som sier det. Hadde det vært barna han er engstelig for, så synes jeg saken er en annen, men eksen skal ikke gå foran deg.

Han er feig, ikke noe annet!

Skrevet

Lurer også på hvor lenge dere har vært sammen, for det er jo normalt å vente et halvt års tid før man involverer barna. Men det er jo av andre årsaker enn det typen din nevner. Har det gått mer enn et halvt år så synes jeg du skal stille ham et ultimatum.

Skrevet

Vi har ikke vært sammen så lenge nei, så det å presentere meg for barna skjønner jeg. Men vi har vært sammen såpass lenge, at vi har bestemt oss for å flytte sammen til høsten, hvis det lar seg gjøre.

Så det med barn er greit, men IKKE at vi skal holde forholdet vårt hemmelig for ALLE på grunn av at eksen kan få vite det og at hun ikke kommer til å like det. Vil ikke ha en mann som er flau over meg.

HI

Skrevet

Liker ikke eksen hans "sånne damer som deg"? Hva slags dame er det da?

Jeg er enig i at barn ikke skal innvolveres før det er 100% sikkert at forholdet er seriøst, men om dere snakker om å flytte sammen, få barn sammen osv er dere jo passert det punktet og du bør absolutt introduseres.

Er han en skikkelig mann går han til sin eks og forteller at han har funnet seg en ny livsledsager før han lar deg møte barna. Da gjør han det på en skikkelig måte, og eksen hans slipper høre om det via sladder og fra ungene. Aldri noe å tape på å oppføre seg skikkelig og behandle folk med respekt. Han eks har jo ingenting med hans valg, men synes nok likevel det er godt å bli informert om at det er forandringer på vei i livet til mannen som tross alt er far til hennes barn.

Skrevet

Hvor lenge har dere vært sammen da?

Jeg synes det er fornuftig å vente relativt lenge før man presanterer en ny kjæreste for barn fra tidligere forhold. Hvis dere bare har vært sammen noen månder synes jeg det han gjør er fornuftig. Om dere derimot har vært sammen i flere år, og planlegger barn, giftemål og å bli gammle sammen synes jeg det er på tide at du blir kjent med barna hans og at hans x også vet at du finnes og naturlig nok kommer til å bli en viktig person for barna.

Skrevet

Det har ikke gått mer enn et halvt år, og jeg vet om flere som har presentert kjæresten for barna sine før, og flytta sammen ganske kjapt, og det fortsatt går bra. Så ingen fasit. Som sagt, jeg har ingen problem med at han vil vente på grunn av ungene, men IKKE på grunn av eksen.

Har forresten barn selv, derfor er jeg her.

Skrevet

Er det virkelig noen som venter med å presentere kjæresten for barna etter flere ÅR?? I min omgangskrets er det normalt å bli samboere etter et eller to år som seriøse kjærester. :S

Skrevet

Ingen fasit nei, men man venter jo gjerne med å introdusere ungene til man vet at dette er en man virkelig vil satse på. Og det tar som regel noen måneder.

Jeg ville foreslått et treff ganske snart, sett en dato. Vil han ikke, så er han åpenbart ikke klar for at du skal få møte ungene hans og det kan man jo tolke i flere retninger. At det er pga eksen synes jeg høres merkelig ut.

Skrevet

Hvis dere ikke skal flytte sammen før til høsten og bare har kjent hverandre så lenge synes jeg det virker ganske fornuftig ikke å utbasunere forholdet for mye. Om mange, inklusiv xen vet det skal det lite til før ungene hører rykter og begynner å lure på hva som skjer.

Nyt heller hemmelighetskremmeriet en stund til og bli helt sikkre på at det skal bli dere for bestandig. Selv om dere tror det nå kan ting endre seg etter hvert som dere blir bedre kjent. Greiere om ikke alle vet det da.

Skrevet

For å si det sånn, jeg begynner å tro at han er bare ute etter å ha sex, og derfor vil holde forholdet vårt skjult. Kjenner flere som har blitt utnyttet på den måten der. Barna mine har allerede møtt han da, men det er fordi de bare er hos faren 4 ganger i året, og jeg har aldri barnefri ellers.

HI

Skrevet

Ser at folk skriver, at ungen kan få vite via andre at pappa har funnet en ny dame, og at det er greit å holde det hemmelig. MEN... selve forklaringa til typen er det jeg reagerer på. At eksen kommer til å lage helvete for ham fordi han er sammen med meg. Han burde strengt tatt ikke bry seg om hva eksen mener om damer han er sammen med. Eksen er som jeg vet, fortsatt singel, og vil gjerne ha han tilbake. Så når han tar hensyn til henne, lurer jeg på om han har noe uoppgjort med henne fortsatt. Og jeg vil ikke være en del av det der.

Han har også hatt to forskjellige damer etter denne eksen og før meg, og de ble kjent med hans unger relativt tidlig. Det skjærte seg fordi hun ene dama fikk god jobbtilbud og måtte flytte før de flyttet sammen, og andre var utro.

Så derfor tror jeg at han bare er ute etter en ting, men sier ingenting til meg...

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...