Anonym bruker Skrevet 16. mars 2010 #1 Skrevet 16. mars 2010 Gutten min på 5 mnd har veldig stor fontanelle. Jeg skal spørre på hs neste gang, jeg har tenkt mye på dette. Den er på den vanlige plassen, ganske stor. I tillegg smalner den og går litt nedover mot pannen. Vanskelig å beskrive, men den er stor der den pleier å være samtidig spm den går litt videre. Er dette veldig unormalt? Har prøvd å google, men finner den mest om for liten fontanelle. Synes det er litt ekkelt å ta på den. Noen ganger kjenner jeg den ikke i det hele tatt, andre ganger er den meget tydelug
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2010 #2 Skrevet 16. mars 2010 I følge min mor var min fontanelle gedigen og dekket det meste av toppen av kraniet. Kan trøste deg med at ikke bare har kraniet vokst sammen, men sannelig så er jeg ganske oppegåen også. :-) Spør helsesøster du, så slipper du å bekymre deg.
Gjest Skrevet 16. mars 2010 #3 Skrevet 16. mars 2010 Spør helsesøster neste gang ja, så slipper du å lure og være bekymret Gutten min hadde også veldig stor fontanelle. Den var både lang og vid, så han hadde alltid et lite søkk i hodet der den var. Uansett hvor mye han spiste eller drakk, var det alltid som om det var en liten skygge der fontanellen var- ble liksom aldri helt fylt opp/flatet ut, slik de "skal" når barnet får mat.. (var iallfall det vi fikk beskjed om på sykehus/hs) Alle slags fasonger og størrelser er nok normalt, så ikke bekymre deg. Gutten vår fikk, om enn noe senere enn andre, til slutt et helt, hardt kranie, han også. Hehe.. Og han har kjempefin hodefasong idag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå