Gå til innhold

2. svangerskapskontroll?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I hvilken uke hadde dere deres andre svangerskapskontroll? Er den andre kontrollen alltid ultralyd?

Jeg er 12 uker på vei, og hadde min første kontroll allerede i uke 8. Derfor synes jeg det blir litt lenge å vente til å uke 17-19 før jeg har en ny kontroll.

Går det an å be om å få en kontroll i mellom dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vanlege er at ultralyden er andre kontroll, ja, og at ein går til legen/jordmor etter det igjen - oftast i veke 20+/-.

Det ER lenge å venta, men det er heller ikkje noko kjempepoeng i å gå på kontroll i eitt banka. Dei gjer jo fint lite på desse kontrollane, anna enn å sjekka blod og urin og blodtrykk. Så med mindre du har spesifikke problem du slit med, er det liksom ikkje så mykje å henta hos helsevesenet heller...

Skrevet

jeg var på kontroll i uke 10, 12, 13, (skulle 14 men droppet det) og uke 17 da jeg fikk høre hjertet til gullet. så skal jeg på ultralyd i uke 19. Har ikke hatt noen problemer, så jeg forstår ikke hvorfor de skal ha meg under så tett oppfølging. Jeg har ikke klaget på smerter og alt har sett fint ut, men likevel når jeg skal gå så har de printet ut en ny lapp med ny time til meg mellom 1-2 uker senere. Men så bor jeg på ei lita øy, og det er ikke lange køer og slikt styr. Men trodde det var normalt at 2 kontroll va ultralyd mellom uke 17-19.

Skrevet

tidlig ul i uke 7 på sykehuset pga blødning, var til legen på1 kontroll i uke 12, ul i uke 18 og jordmortime i uke 19 :) gleer me til å se beebis ijenn :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...