Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor høy skal CPR være for at det er en bakterie?

Altså hva er en normal cpr for voksene og hva er det for bran?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanligvis tenker man vel bakteriell infeksjon når den er over 100. Normalverdien bruker å regnes som under 8 eller 10.

Skrevet

dersom det er virus? Peker det mot astma da?

Skrevet

Men hvis man som voksen har 36 er det normalt da?

Saken er at jeg har hatt halsbetennelse for to uker siden, gikk på penceline i en uke og på søndag ble jeg syk igjen. Akkurat samme symtomene som sist. Masse feber og vondt i halsen. Var hos legen igjen i dag og da sa hun at cpr var på 36 så det var nok bare virus.Og for all del jeg tror på det, er bare at cpr på 36 sier meg ingenting, hehe:)

Skrevet

CRP, ikke cpr -C-reaktivt protein. CRP skal være under 10 både for voksne og barn. CRP på 36 er en lett forhøyet CRP (muligens enten på vei opp eller ned fra forrige infeksjon, eller en lett virusinf. nå)

Skrevet

Du har en lett forhøyet CRP. Den skal normalt være under 8.En bakteriell infeksjon gir ofte veldig høy CRP og virus en liten stigning. Så enten er det virus eller så kan en bakteriell infeksjon være på vei opp eller ned.

Skrevet

Ok takk for svar:) Hahah ser nå at jeg skrev feil ja, hehe:) CRP mener jeg selvfølgelig:)

Skrevet

Legen jeg snakket med sa at hvis det er bakt. så skulle den ligge over 75 syns dette hørtes veldig høyt ut, men som sagt så har ikke jeg greie på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...