floweria Skrevet 16. mars 2010 #1 Skrevet 16. mars 2010 Jeg fikk en dyyr bodylotion som skal forebygge og behandler strekkmerker som allerede er der. "babor body line thermal" Leste at den inneholder flere parabener og ble derfor litt bekymret! Jeg vet at forskning sier at man ikke kan forhindre strekkmerker med krem, men mamma var hellig overbevist om at det måtte da ha NOE å si, så hun kjøpte denne kremen til meg.... tipper de fleste produkter inneholder parabener så det er sikkert ikke noe vits i å bytte den da den er kjøpt på parfymeri.... Hjelp? Ville dere ha brukt den??
Tre tette! *07+10+11* Skrevet 16. mars 2010 #2 Skrevet 16. mars 2010 Parabener er hormonforstyrrene og jeg ville ikke smurt det på min gravide mage! Men ja, veldig mange produkter innholder parabener desverre. Men du får kjøpt produkter uten også Jeg kjøper mine på div øko-butikker på nett:) Prøv bleieboden.no, feks. Hilsen en øko fanatiker..Hoho:)
floweria Skrevet 16. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 16. mars 2010 Utifra hva jeg leser her: http://mattilsynet.no/sok?keywords=parabener Så ser det jo trygt ut?
tulla<3sep2010 Skrevet 16. mars 2010 #4 Skrevet 16. mars 2010 Det som er litt vanskelig er at det finnes endell forskjellige typer parabener,. Det du og ser er at i hudpleie merker som babor ol.. som ikke er fra parfymerie, men hudpleieklinikker så er det andre typer parabener og myemindre mengder..forvirrende dette her:) men det er bare og bruke:)
floweria Skrevet 16. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 16. mars 2010 Jeg ser at det er 4 typer parabener i den, og to av de er jo av de såkallte lange parabenene som de er usikker på...Jeg tror jeg kommer til å bruke den litt, også heller bruke en apotekkrem innimellom. Så får jeg heller bruke den godt etter fødsel!
floweria Skrevet 17. mars 2010 Forfatter #6 Skrevet 17. mars 2010 sør! Har du greie på dette? Jeg er fortsatt usikker nemlig! Er det sånn at det er veldig lite parabener i akkurat dette produktet eller generellt sett?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå