Gå til innhold

flre med en "all-vitende" barnefar/partner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere her som venter sin første og ikke er eksperter på baby, mens den kommende far har fra før og kan alt? Helvetes irriterende å bli fortalt hva som er rett og galt, spes fra en som en ikke lever i forhold med.........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært på andre siden :o) Den som kunne alt, mens partner ikke hadde barn fra før. Jeg var veldig bevisst på å holde igjen med alt jeg kunne, for jeg så faren med å ende opp som en besserwisser der. Men det var jaggu ikke lett med en mann som var skikkelig klumse og fullstendig uten begreper der :S Så jeg prøvde å snike litt kunnskap til han via omveier, slik at det ikke kom fra meg :o) For noe pes :P

Da jeg kjøpte en bok om emnet til han tok han det som et hån. Så er jaggu ikke lett å være den som har peiling heller når all kunnskapen og erfaringen en sitter inne med blir møtt med bare negativivtet.

En kan jo ikke sitte å late som om en er helt grønn heller når man har erfaring....blir ikke helt riktig det heller. Men mye kommer jo an på hvordan man presenterer det og da. Men etter min erfaring så var ingen måte riktig, for eksen var så touchy på at jeg kunne noe han ikke hadde peil på at alt ble feil samma søren :S

Skrevet

Jeg har en annen utgave :)

Han er en som vet alt, og som ikke har barn fra før, kun mindre søsken.

Han er også vokst opp på melke gård, så han har vært til stede for kalvinger og føler seg litt "ekspert" på området. Han er da av den formening at det at jg kommer til å føde er ikke noe pes, og ser på badekar og andre smertelindrende fødselsteknikker på som stress. Og han mente da at det beste er å ta det helt enkelt - på god gammeldags måte.

Jeg må bare flire. Tror han kommer til å blande seg oppi hva jordmoren gjør også...

Tror han kommer til å bli mindre høy i hatten når han ser en han er glad i har vondt. Men samtidig håper jg at han ikke _helt_ mister den bestviter følelsen. Har lett for å få panikk, så det er vel greit med en motivator på siden.

Men jeg ser utfordringen med en mann som skal være en bedre far enn en mor, for egentlig er det vi som skal være eksperter på egne barn. Og heller ikke noe gøy med en fomlende barnefar...vanskelig det der :)

Skrevet

He he. Nicki. Tror jeg hadde gitt han "to tette og en badehette" om han hadde sagt til meg at føding ikke var noe pes... He he. Men som du sier så kommer han nok litt mer ydmyk ut fra fødesalen... =O)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...