Gå til innhold

Tips til dere som lager middag selv


knerten09+ knerteline11

Anbefalte innlegg

Nå som de små ikke trenger å ha maten helt most lengre, men gjerne kan ha litt biter i maten, så byttet jeg ut stavmikser med grønnsaksstapper (sånn som man bruker når man moser poteter til potetmos, vet ikke helt hva det kalles). Da blir deler av maten veldig most og noe blir igjen som små biter. Bare vær obs på at evt gulrøtter må være godt kokt.

 

Fungerer nok ikke så bra på kjøttet, men for fisk er det også topp. Alt i ei gryte og stapp i vei.

 

Om man vil bruke litt av det gode og næringsrike kokevannet, så kan det bli litt bløtere konsistens når man stapper enn når man bruker stavmikser. Det fikset jeg med et par ts med potetmel i rørt ut i kaldt vann og røre dette ut i "middagsstappen" mens den ennå er varm.

 

Ellers har vi begynt å skjære små biter av vår egen middag som han får smake mens vi spiser. Men vi spiser middag for sent til at han også kan spise middag da enn så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må innrømme at jeg ikke er flink til å lage mat selv, begynnte men han ville ikke ha noe. ville ikke ha glass heller. Ville bare ha grønsakspure og grøt. Men nå har han begynt å like middagsglassene, så skal prøve å lage litt snart.

 

Så takker for tipset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...