Gå til innhold

Jeg bor med en psysisk ustabil mor...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk tilbud om å bo med min mor som bor alene i et hus for 1 år siden, pga min økonomiske tilstand, sliter med gjeld siden det ble slutt med barnefar og jeg tenkte det ble fint for oss å bo sammen, med mitt barn på 4 år. Nå har jeg merket at hun må slite med depresjon eller noe lignende, hun er svært opptatt av å ha det "klinisk rent" i huset, skriker hvis hun ser litt støv eller noe, og da mener jeg hun blir ute av seg. Samtidig så krangler hun veldig mye med meg, hun skal ha penger for ditt og datt, bruker selv mye penger på klær osv og kjøper dyre merke klær til barnet mitt som jeg mener klarer seg fint uten merker klær.

I det siste har hun blitt veldig veldig agressiv, det eneste som får hun "blid" er litt penger, jeg mistenker hun sliter med gjeld selv. Så har hun vært alene i mange år, faren vår døde når jeg var liten.

Nå i det siste har hun begynnt å "slå" til meg, dytte, stubbe og si skikkelg fæle ting foran barnet mitt, jeg beholder roen og snakker med henne og sier at hun må ta hensyn til barnet. Vi skal flytte ut og jeg leter etter leilighet som kan passe økonomien min, jeg betaler jo selvsagt for å bo her også.

Nå er jeg veldig bekymret, når hun ikke er på jobb sitter hun og glor på veggen eller tv, hun er aldri ute med noen. Jeg begynner å bli redd henne, hun kan komme inn midt på natten og skrike fordi det er et eller annet hun er misfornøyd med..

Jeg har så lyst å kontakte hennes lege eller noen som kan hjelpe henne?? Jeg kjenenr henne ikke igjen, og jeg er redd fo r hun kan være i stand til å gjøre noe "dumt"...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...