TillaMaria81 Skrevet 16. mars 2010 #1 Skrevet 16. mars 2010 Jeg skal på påskeferie i Nord-Norge og vi bor i Oslo, skal kjøre opp og mannen min har ikke lappen. Ville dere kjørt så langt i uke 28? Merker jeg begynner å bli litt mer påpasselig og beskyttende for den ganske store magen... Har dere sånn gravid sikkerhetsbelte? Det er vel ikke noe som sier at man ikke bør kjøre mye/langt mot tredje trimester?
Gjest Skrevet 16. mars 2010 #2 Skrevet 16. mars 2010 Sittestillinga blir fort ubehagelig når man er veldig gravid:) Men det er ikke noe ekstra risiko ved å kjøre langt som gravid. Ikke la de lure deg for de 3-400 gravidbeltet koster. Det øker ikke sikkerheten, knappen har vist seg å sprette opp under bråstopp uansett. Bare pass på at beltet ligger godt nede på hoftene:) God tur:)
lin76 Skrevet 16. mars 2010 #3 Skrevet 16. mars 2010 Ikkje farleg, men kan bli ubehageleg. Eg ville lagt inn fleire pausar enn vanleg, slik at du får tøyd og bøyd litt på kroppen og strekt ut beina skikkeleg innimellom. Drikk masse, så ordnar det seg sjølv med at du treng tissepausar ;-) Ifølge Trygg Trafikk er det dessutan null poeng med gravidbelte - heller tvert om: http://www.tryggtrafikk.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=2943
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 16. mars 2010 #4 Skrevet 16. mars 2010 dette er feil. Gravidbeltet hjelper! jeg hadde mistet lillegutt i magen om jeg ikke hadde hatt dette. Vi krasjet og jeg ble sendt rett på føden. Der fikk jeg beskjed om at jeg skal være glad for at gravidbeltet var på plass,dette reddet mitt ufødte barn! har kjøpt nytt nå, siden det er svekket av en kollisjon allerede. så jeg syns absolutt de er verdt det!
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 16. mars 2010 #5 Skrevet 16. mars 2010 jeg fikk iallfall beskjed om at det var gravidbeltet mitt som reddet lillegutt i magen og ser ingen grunn til å ikke stole på det når de sa det på føden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå