Gå til innhold

hjelp til å slutte med totten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er 3,5 år og fryktelig glad i å sutte på totten sin! Ser vi blir nødt til å slutte med det, men hvordan?! Smukker kan vi jo bare kaste, men det går ikke akkurat med totten. Ser den går helt automatisk inn i munnen når hun er sliten, sitter i bilen, ser på barnetv og når hun skal legge seg.

Hvordan avvenner jeg henne med dette? og hvordan motiverer jeg henne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har desverre ingen råd til deg for vi har det samme problemet selv. Har ei jente som blir 4 år i mai og når hun legger seg er det inn med tommelen. Hun gjør det ikke på dagtid heldigvis, men skulle ønske noen hadde en oppskrift for å få henne til å slutte om natta.

Anyone??

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Gjør det noe, da? Såfremt hun ikke sutter på totten i alle anledninger?

Det er jo kos, og en slags trygghet når hun er sliten...

Skrevet

Ja, for tannlegen såg det på tennene at hun brukte tommel eller smokk. Ho sa at det beste for videre tannstilling var at dei slutta med tommel/smokk rundt 3 års alderen. Å nå er hun snart fire.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Når det går utover tannstillinga er det klart, da er det best å slutte :)

Jeg sutta på totten leeeeeenge, og da mener jeg lenge! Har aldri hatt problemer med tannstilling, mens min bror som aldri har brukt hverken smokk eller tott har tenna sine "kasta inn i munn".

Så JEG syns det var veldig trist når noen sa jeg måtte slutte, hehe :)

Har du prøvd med go'negl? så lenge hu er såpass liten kan du jo bare si at når man er så og så gammel så smaker tomler vondt? Det ville jentungen her glatt gått på

Skrevet

Ja, kanskje eg burde prøva det. Er ikkje det eit middel for å slutte å bite negler?? Får eg det på apoteket??

Takk for tips.

Skrevet

hehe, det med go'negl kunne fungert om hun var mindre. Nå skjønner hun jo at det blir pga "go'negl" lakken at tommelen smaker vondt.

Er i grunn samme sak her forresten, det syns godt på tennene hennes at hun totter :( og tomlene hennes er røde og ru at all suttinga !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...