Gå til innhold

Imponerende, jeg har 4 barn, og alle 4...

Anbefalte innlegg

Skrevet

har satt seg opp selv på sin egen måte ;-) Altså, alle 4 har hver sin teknikk i starten for å sette seg opp selv.

Eldstegutten sin er den kuleste. Han lå på magen, så tok han bena ut i spagaten før han rygget bakover med armene og samlet bena foran seg til han satt, så helt sprøtt ut. Aldri sett noen andre babyer gjøre det på den måten.

Mellomstegutten reiste seg opp først og satte seg ned, så han satte seg egentlig ned før han satte seg opp, hehe...

Minstegutten er den eneste som har gjort det "riktig". Han rugget på alle fire, fikk stumpen over ene foten og rygget seg helt opp i sittende med armene. Slik de normalt setter seg opp selv.

Vesla har nettopp begynte å sette seg opp selv. Hun drar seg opp på kne etter ting. Så vrir hun først fram ene foten, så andre foten og så sitter hun der og ser forvirret ut, hehe... Dessverre har ikke noe videre med balanse enda siden jeg aldri har trent på sitting med henne, så om/når hun slipper taket i det hun først heiste seg opp etter så mister hun fort balansen og dundrer i gulvet om jeg ikke passer godt på :-/ Jaja, det kommer vel snart, er jo bare noen få dager siden hun begynte med dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Arti når barna starter å skal sitte selv:)

Har selv 4 barn,.. Førsta plasserte vi puter rundt og "lærte" henne å sitte. Men dem andre 3 fikk finne ut av det selv.. Mye artigere:)

Skrevet

Ja, ikke sant? :-)

Skrevet

Jepp, men tar gjerne litt lenger tid da før dem setter seg.

Men det syns jeg er greit.

Er vel ikke uvanlig at vi foreldre har det med å "dytte" litt på første barnet for å få dem til å både sitte, stå, gå, prate osv osv.. Utålmodig sjø.. hehe

Skrevet

Så flink! :)

Hvor gammel er vesla da?

Skrevet

Artig å høre:) Er spent på andremann her, førstemann satt seg ikke opp før hun var 10 mnd og mini på 7,5 mnd har nylig begynt å rulle så vi får se når det skjer:) Min første satte seg opp som din 3:)

Skrevet

Hun er nettopp bikket 7 mnd, så hun begynner å bli "stor" ;-)

Joda, førstemann ble nok mer "dressert" enn de andre barna er blitt her hjemme i hvertfall, hehe... Han var litt treg grovmotorisk i tillegg, så jeg ble jo skikkelig bekymret flere ganger, men han er jo en helt normal gutt. Men klappe, vinke, vise hvor stor osv hadde vi klart å lære ham når han var 8 mnd etter mye intens øving. De to andre guttene var vel over året før noen kom på å lære dem det *kremt*, og vesla har jeg heller ikke kommet på å øve med slike ting med, men kanskje vi skal prøve litt når hun våkner? :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...