Gå til innhold

Kanelsnurrhelvete....

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en tid siden gikk jeg bananas på kjøkkenet og bakte godt over hundre boller med kanel i svingene. Det verste er at de i tillegg ble fantastisk gode, til og med lillebråket på ett år stjal en snurr fra storebror og spiste den så fort at jeg knapt nådde og stoppe henne.

Nå er problemet mitt at alle XX (tør ikke telle) som er igjen i fryseren messer i samlet kor "Bare 10 minutter på 200 grader"

Veien til fryseboksen er ikke lang, jeg har søthunger og prøver å finne gode unnskyldninger for å ikke spise snurr til lunsj. Jeg har stilt meg foran speilet og tittet, men jeg synes i grunn jeg kler håndtak og begynnende ridebukselår.

Hjertesukk fra meg... :-)

Videoannonse
Annonse
Gjest sug lut
Skrevet

Har du speila deg naken så er du sikkert fin. Men forestill deg bikini, djevelens plagg. Da spiser du heller kålrot.

Skrevet

Too late.....

Akk og akk, da blir det kålrot neste gang.

Skrevet

Husk på at man ikke legger på seg hvis man spiser dem når ingen ser på. Og hvis man retter dem ut, så har de faktisk en slankende effekt.

Skrevet

Hehehehe, fantastisk! Da skal jeg gjøre det neste gang. :-)

Til sommeren skal jeg ta på meg et heldekkende telt.

Hvem i svarte trenger brunfarge?!

Jeg kler og være blålig, faktisk!

Skrevet

Anbefaler vaniljbullar neste gang, eller "vanilje i svingen på norsk". De gir lange sterke negler og hår på brystet.

http://www.tasteline.com/Recept/Vaniljbullar_2

Har ikke prøvd denne oppskriften selv, men den ser fin ut:)

Skrevet

O bullar, kom hem til mamsen. :-)

Tro om man kan legge vaniljekrem inni i stede?

Jeg skal bli meg et salig syn etterhvert... hihi. Nå må permisjonen min snart ta slutt!

Skrevet

hehe. Det er bare å være så hvit at folk blir blenda av deg og ikke ser alt fettet. Det er min plan når forbrenningen går ad undas.

Skrevet

Viljestyrke, kom til meg. Her skal du motstand finne? :-)

Jepp, blir ingen solbrun greie på meg i år. Jeg går for blenda-hvitt.

Gjest sug lut
Skrevet

tante grusom, vennligst oversett: tillsätt lite av degspadet.

Skrevet

degspadet er den væsken du blander sammen og varmer opp til 37 grader. Så skal du ha litt av den væsken opp i gjæren.

Går du for bullarna? Håper oppskriften er bra! Personlig liker jeg bedre å kallgjære deigen, det blir så saftig da. Men dette virker jo bra!

Skrevet

Viss det er skikkeleg mykje smør i svingane (saman med kanelen) blir tarmane så smurt at heile bollen sklir gjennom systemet utan at det blir tatt opp næringsstoff i det heile tatt :D

Skrevet

Er det sant? Da slipper man jo alt peset med å rette dem ut og spise i skjul.

Skrevet

Jepp, det er eg hellig overbevist om. Folk rundt meg trur kanskje noko anna, men eg veit eg har rett. Den same taktikken funkar for øvrig på det aller meste anna og. Nok smør, så sklir det tvers igjennom.

Skrevet

Jeg er så glad jeg fant krangleforumet. Dere imponerer med deres "Streetsmart"-kunnskap. :-D

Skrevet

Føler eg har mykje å gje. Burde blitt lærar i eitt eller anna der eg kunne øst ut av min visdom. Kanskje lærar i allmennkunnskap. Det hadde vore noko!

Skrevet

Forresten så veit jo ALLE at kalorier = energi = varme. Dvs at så lenge noko er frossent inneheld det ingen kalorier. Dermed er det fullt mulig å ete kanelsnurrane direkte frå fryseboksen, sjølv om ein har vore så uheldig at ein har gløymd smør i svingane.

Gjest amandine
Skrevet

Det må være den temperaturliknelsen som gjør det UMULIG å gå forbi fryseboksen når den inneholder en langpanne med fyrstekake... sukk

Gjest sug lut
Skrevet

Jeg sneia innom kanensnurrfryserhelvete og microhimmelen nå nettopp - og det var så grundig verd det - nammmm myke varme snurrer... fett er greit når det smaker så bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...