Gå til innhold

NÅ må jeg bare få sagt det!! Til dere som kritiserer Andre sine Navnevalg...


Marcus2006+Jente2010

Anbefalte innlegg

Hvorfor ikke tenke på Hva dere Selv kaller ungene deres?

Selvfølgelig er det lov å ha meninger om navne valg osv.. men må man "gå løs" på andre sine valg fordet da??

Jeg har sett MANGE navn innpå her som jeg aldri i livet kunne valgt, men det er meg... og som jeg så at en anonym hadde kritisert en del navn, slik som sønnen min som heter Marcus Elias, men jeg elsker det navnet, har bare fått skryt over det og Sønnen min sier hele tiden at han heter ikke kun Marcus men begge navnene... Må man bli et mobbeoffer fordi om man har "sukkersøte" navn da?

jeg har flere venner som heter både Marthe,Ingrid, Grethe, Anne, Trond, osv osv som var mobbeofre... Aldri har jeg hørt noen er blitt mobbet for navnet sitt, å sønnen min er 4 år å enda ingen sagt no galt til han pga navnet...

Måtte bare få det ut... Synes det bare bli galt og "mobbe" noen pga navne valg de tar, De navnene som folk velger velger de jo kun for at DE liker dem.. Akkurat som dere som velger Per,Pål,Espen,Henrik,Ingrid,Marthe,Sofie osv...

Men det er jo Min mening=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Liker:) Så enig så enig. La hver enkelt får kalle barnet sitt det de ønsker. Det står i et innlegg her. Hva skal dere kalle jente babyen deres.. He he. Å da kliner enkelte liksågodt til å skriver hvilke navn de ikke liker. Hva er vitsen.

Da kan dere gå opp å lese igjen. Hva skal dere kalle jente babyen deres.??? Det står ikke Nevn navn dere ikke liker og hvilke navn kan barna bli mobbet for..... Er det mulig. Må jo være EKSTREMT HORMONELLE DAMER som kommenterer slike innlegg. Vrir det om til noe negativt når det var et koselig innlegg fra starten av..

Til dere som bryr dere om det enkelte damer skiver..

 

 

Dere skal finne et navn som passer deres prins/prinsesse, ikke et navn som noen andre liker eller mener er trendy. Klem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TAKK!!! Bra det er flere enn meg som reagerer på dette;)

 

Jeg var litt frustrert og irritert imorrest, så leste jeg det innlegget der noen hadde lagt ut navn, der min sønns navn var og noen av mine venners barn navn... så tenkte jeg bare når skal man bare vokse opp å ikke bry seg om hva ANDRE gjør å velger å heller konsentrere seg om hva man selv velger å gjør :)

Mn mn -:)

 

takk for svar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har selv opplevd at andre har skrivd at "tenk å kalle dattra si for savannah" på slike navn debatt tråder. min datter heter det og jeg bryr meg ikke om hva de mener.

jeg synes marcus er et fint navn,og det er bra at han er stolt av det det navnet han har.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det.

Savannah er jo et nydelig navn!!

Jeg liker litt spesielle navn, jeg og søskene mine,foreldrene mine og mine 2 tanteunger har skikkelig typiske norske navn, mens jeg vil ikke ha det til ungene mine fordet.. men er bare litt frustrerende at enkelte måå komme med noe negativt uten at det egentlig blir spurt om det i noen av disse innleggene...

Alle må få ha meninger om ting, men mener bare at man kan være litt mere hyggelig liksom, alle er forskjellige:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er bra at alle er forskjellige eller så hadde verden vært et kjedelig sted og alle hadde het det samme.

det er bare synd at mange må rakke ned på andre for å få bedre selvtillit selv.dessvere så kjenner jeg noen mennesker som er sånn.

 

det viktigste er at man er fornøyd selv.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe ja det er sant :)

Ja får tro de får no ut av det da, hvis det er målet deres...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver at du liker spesielle navn. Men navnene du bruker er jo på topplistene så de er ikke spesielle i det hele tatt. Men absolutt fint.

Det morsomme er at mange av dere som velger topplistenenavnene ofte tror at dere har funnet på et spesiellt og originalt navn.

De navnene liker dere fordi det er en trend. Også tror jeg dere slenger på det andre trend-navnet, og lager et dobbeltnavn fordi at akkuratt den kombinasjonen er det ikke sååå mange som har.

Kanskje ikke så mange tar akkuratt din kombinasjon, men slike dobbeltnavn som mange kritiserer er det jo masse av nå.

Ikke bry deg om mindretallet som kritiserer og ønsker å velge mer originale navn. De forstår seg nok bare ikke på alle dere andre som vil følge flokken.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kan vel hende du tror det... Men jeg driter i hva andre kaller ungene sine... Jeg har tatt navn fra serier og slikt satt sammen, så tok vi det Jeg og min Sambo likte best:)

Jeg er ikke akkurat å studerer listene over hvilken navn som er på mote å ikke...

Er jo kjempe mange som skal ha slike "orginale" navn som mange andre heter også, men da er det vel ok da for at de ikke er en "trend" akkurat nå:)

Men som sagt så får jo alle ha meninger om navnevalg å slikt.. Kan ikke svar for hvorfor de andre velger de navnene de gjør, men jeg har bestemt siden ungdomsskolen at om jeg fikk gutt skulle han hete Marcus + et navn til... å Leah har jeg likt siden jeg begynte og se Home and Away, faktisk :P så har ikke tenkt så mye på om mange andre heter det.. For folk må jo velge det de liker best...

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest tråden der navna blir kritisert her inne. Vil bare oppfordre til å bruke Navnedebatten dersom det er noen som ønsker både positive og negative tilbakemeldinger på sine navn. Har god erfaring fra den siden, selv om noen av tilbakemeldingene kan være litt krasse. Men på den siden er det på en måte det man ber om. Utrolig kjekt at folk har forskjellig smak når det gjelder navn, ellers hadde vi jo alle hatt like navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant debatt å lese egentlig. Jeg er selv en av dem som kommer til å velge ett "enkelt tradisjonelt" navn og mange synes sikkert det er litt kjedelig. Men jeg tenker ikke negativt om dere som velger mer spesielle navn og artige kombinasjoner likevel. Det gjør jo bare det hele mer spennende. Samtidig tror jeg ikke vi skal ta det så tungt om det kommer innlegg fra folk som er uenige...tenk hvor mange vi er...uansett hvilket navn vi velger tradisjonelt eller ikke vil det være noen som ikke liker det. Enig med ett annet innlegg her som sa " godt vi er forskjellige ellers hadde vi alle hatt samme navn" Det viktigste er at vi alle velger ett navn som passer for nettopp oss og vår lille familie, så får andre synes hva de vil.

 

har ikke lest "mobbeinnleggene" men hvis det forekommer er jeg enig i at det er unødvendig. La oss bare være enig i å være uenig, og respektere og glede oss over at ikke alle er like! :)

 

Lykke til med navnevalget alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jeg prøvde å få frem...

Har lest mange innlegg der enkelte legger ut om navn som kanskje mange her inne velger, det synes jeg blir feil å rakke ned på de...

å tror ikke en Unge blir mobbet pga om h*n heter Leon,Leah,Emma, Marcus,Adrian,Mathias eller Trond,Ingrid,Per osv...

Da er det vel som regel andre ting ungene "pirker" på... har selv blitt mobbet å hatt flere venner som har det, å ingen av oss heter disse navnene så:)

 

Men meninger er så absolutt lov til å ha..Men alle er forskjellige og liker forskjellige navn... Og det er jo bra =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke det er noen som mener at barnet vil bli MOBBET selv om det heter Leah Adriana eller Noah Leander, de fleste har jo slike navn nåfor tida, virker det som.

 

Det man mener er vel heller at det er litt lite fantasifullt å slenge seg på navnebølgen, samt at enkelte kombinasjoner bærer preg av at foreldrene har sett litt mye på... ja, for eksempel Home and Away...

 

Men for all del, alle foreldre må selv få bestemme hva barna skal hete. Kanskje det er litt snobbete og nedlatende å kritisere motenavn og svulstige kombinasjoner. Jeg var også litt overrasket første gangen jeg så hva folk hadde tenkt å kalle ungene sine. Men det er ikke min sak.

 

Selv er jeg en av de kjedelige. Vår datter skal hete Liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...