Gå til innhold

Bakoverliggende morkake/livmor


missgs *OVERTID*

Anbefalte innlegg

Var på UL forrige uke og fikk vite at morkaken min har lagt seg helt feil. Den ligger og sperrer for der babyen skal komme ut ved fødsel, så jeg må til ekstra kontroller og UL før termin for å sjekke om den flytter på seg.

Akkurat som om jeg ikke var nervøs nok fra før av, så kommer dette.

Er det andre som har opplevd det samme tidligere?

Hvordan gikk det og løste det seg av seg selv?

Er mitt andre barn, men etter en litt dramatisk førstefødsel, så sliter jeg allerede med ekstrem fødselsangst. Kan ikke si dette hjalp.

Storkoser meg med å være gravid, men er bare litt dumt at disse bekymringene for fødselen skal ødelegge litt av gleden.

 

Skal til legen i morgen på kontroll så kommer til å spørre henne om det også. Men håper på svar fra andre her inne som kanskje har vørt gjennom det samme selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er også gravid med barn nr 2.Har denne gangen fått beskjed om at morkaken dekker mormunnen. Hos de aller fleste løserdette seg selv. Etter som livmoren vokser flyttes morkaken med oppover. Det er svært sjelden at morkaken dekker åpningen ved fødsel. Likevel er det viktig å få dette sjekket. Men snakk med legen din så du kan få mer klarhet i dette.

Selv har jeg ikke vært på noen kontroll etter at dette ble fastslått. Skal på UL neste uke og er spent. Hadde en relativt "lett" (hvis man kan si det om en fødsel da....) fødsel forrige gang og håper selvsagt på en reprise denne gangen. Har litt angst for keisersnitt......... Men satser på at morkaken flytter seg som den vanligvis gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar :)

Er det jeg også fikk beskjed om på UL, men det er alltid godt å snakke med noen i samme situasjon som en selv.

Jeg satser på at den flytter seg av seg selv og dersom den ikke gjør det, så skal vi nok også få god hjelp.

Er nok mest nervene og angsten fra den første fødselen som sitter godt i enda. Før første fødsel fantes jeg ikke nervøs eller redd, visste jo ikke hva jeg gikk til :)

Masse lykke til videre med graviditeten!

Og fortell gjerne hvordan det går med deg videre og med morkaken din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...