Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer bare på om det er bare jeg som ikke får sove om natten pga rastløse ben som ikke vil sove? Er 18 uker på vei om det har noe å si.. Har det noe med graviditeten å gjøre, har aldri hatt sånn før. Også lurer jeg på om det er vanlig at det kan gå en dag eller 2 som man ikke kjenner babyen på? kjente de første sparkene/bevegelsene i forriguke, men kjenner de ikke hver dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Dette er nok helt normalt. Jeg har hatt rastløse ben siden jeg var liten, men det har blitt verre etterat jeg ble gravid, før graviditeten hjalp det å legge seg, da gikk det over, men det gjør det ikke nå lengre, så jeg er også våken om nettene pga rastløse ben. Har venninner som også har vært plaget med det i sine graviditeter.

Det er også helt vanlig at du ikke kjenner spark/bevegelser hver dag fra uke 18. Jeg kjente ikke de første bevegelsene/sparkene før uke 20, og det er først fra uke 22 jeg kjente spark daglig. Er nå i uke 24.

Så det trenger du ikke å bekymre deg over, og er det noe du er i tvil om, så er det jo bare og spørre legen/jordmor.

Ha et fint svangerskap videre, og nyt de små sparkene du kjenner, det blir flere etterhvert; men den lille er jo ikke så stor ennå og har veldig god plass og bevege seg på.

:-)

Skrevet

alltid hatt rastløse bein her selv.. men bank i bordet så har jeg ikke merket noe til det siden jeg ble gravid..

er 24+4 på vei i dag..

få sambo til og maser beina dine.. det hjelper på meg..

Skrevet

Rastløse bein er dessverre normalt å slite med under svangerskapet, det er for noen så ille man får følelsen av å bli gal fordi ingenting lindrer maurene som kribler inni der. Jeg må ofte opp og gå i løpet av natta, tramper i gulvet, tøyer ut leggene over dørstokker, og tar magnesiumtilskudd fordi jordmor sa det kunne hjelpe. Også bruker jeg sånne støttestrømper man får kjøpt på apoteket. Har hatt effekt av magnesiumen tror jeg, syns ikke det er så ofte jeg må opp og gå mist i natta nå.

Angående liv er det først i uke 26-28 du skal kjenne liv hver dag, så det er ogås normalt at det kan være dager så tidlig i svangerskapet som du og jeg er nå, at vi ikke kjenner barnet. Jeg er i uke 20 nå, og hadde to dager på rad jeg tror jeg ikke kjente liv overhodet, kjente jeg var litt urolig de dagene men plutselig så var dultene der igjen og jeg kunne puste letta ut. Med mitt første barn kjente jeg absolutt ingenting før jeg var i uke 23 eller noe, så da hadde jeg bare ultralyden som tyda på det virkelig var liv inni der.

Lykke til både med legger og sparkene fra mini-)

Skrevet

Magnesium funker bra for meg og : )

Skrevet

Det over + prøv å komme de rastløse beina i forskudd. For meg hjelper hvile (= søvn), så skjønner at jeg må sove med EN gang jeg kjenner antydning til kribling. Det beste er å skjønne når det er på vei, så du kommer det i forkjøpet. Evt. pass på å sove nok uansett, så problemet evt. ikke kommer så ofte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...