Gå til innhold

Kan NAV tvinge meg til å jobbe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sykmeldt pga angst og depresjoner. Legen min ringte meg og sa at vi skulle på møte til NAV for oppfølging i forbindelse med sykemeldingen. NAV lurer på om jeg kan jobbe delt/ha arbeidstrening/delt sykemelding eller noe sånn.

Jeg går på medisiner, går til behandling hos traumebehandler og står til venteliste hos psykolog. Jeg har satt meg et mål om å starte og jobbe om X antall måneder, noe legen syntes var et ok mål. Føler jeg ikke er sterk nok til å jobbe nå.

Men kan NAV tvinge meg til å prøve noen av tiltakene deres? Som arbeidstrening etc?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tipper legend uttalelser vil veie ganske tungt her..

Skrevet

I praksis vil du nok ikke bli tvunget tilbake i jobb, nei, men NAV har lov til å stille krav om aktivitet.

Skrevet

Jeg vet ikke hva nav kan kreve, men vet at de ofte krever en form for aktivitet.

Legens uttalelser vil veie tungt i saken. Så om legen er enig i at du ikke kan ha noen form for aktivitet i det hele tatt overkjører sikkert ikke nav det.

Skrevet

Nei, det kan de ikke. Så lenge du står på venteliste til profesjonell behandling så kan de ihvertfall ikke det.

Det er bare snakk om vanlig prosedyre dette her.

God bedring, snart er du på topp igjen!

Skrevet

HI her.

Tusen takk for svar! Da skal jeg dra på møte med is i magen. Er så redd for å bli tvunget til noe jeg ikke er klar for. Jeg har satt meg mål om fremgang og håper å kunne følge denne. Håper NAV er enige. Et stort pluss er jo at legen støtter meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...