Gå til innhold

Verden raser litt sammen for meg nå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynte med brunlig utflod i går og i dag har jeg blødd litt brunlig blod. Det murrer litt i magen- men ingenting vondt. Men har en uggen og ekkel følelse av at dette er en begynnende SA.

Har legetime på torsdag men tror ikke jeg orker å gå sånn noen dager til. Vil gjerne få det bekreftet eller ikke.

Veldig lei meg nå da mannen ikke vil ha barn så blir nok ikke flere om dette ikke går bra :(

Huff syntes veldig synd på meg selv akkurat nå.

Er det legen min jeg tar kontakt med? Henviser han meg videre til en UL?

Er ikke mer enn ca uke 6 på vei- men lei meg for det

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du er bare seks uker på vei, må du i hvert fall ikke ta innvendig ultralyd ennå, det kan jo sette i gang en spontanabort om den ikke allerede er i gang.

For det trenger den nemlig slett ikke være. Jeg hadde blødninger, små og større, brunlig blod og friskt blod, til jeg var 18 uker på vei. Jeg fikk utvendige ultralyder da babyen var blitt stor nok, og han levde og hadde det bra. Antagelig var det fra morkaken jeg blødde, men det har vi aldri fått klarhet i.

Nå er jeg 36 uker på vei med en stor og frisk gutt, så det er håp! Lykke til.

Skrevet

Hvor står det at innvendig ul setter i gang sa? Rart legene på Rikshospitalet, som sjekket meg tidlig i min graviditet, brukte det. Har jo et visst håp om at de kan jobben sin...

Skrevet

08:04 igjen.

Som jeg skrev blødde jeg jo store deler av svangerskapet. Den første gangen var veldig tidlig (ca 8 uker, kanskje?), og jeg dro til legevakt, selvfølgelig. De sa følgende:

"Er det en spontanabort på gang, greier vi ikke å stanse den. Om det IKKE er en spontanabort på gang, kan en tidlig ultralyd i verste fall sette i gang én, og det er en sjanse vi ikke vil ta."

Det er mulig dette gjelder kvinner som allerede har begynt å blø, men det er i såfall tilfelle for HI her.

(Forøvrig St. Olavs Hospital, der Nasjonalt Senter for Forstermedisin er, så vi får tro de har peiling de også.)

Skrevet

Hvordan kan en innvendig UL være mer "igangsttende" enn fx et samleie?????

Den er jo bare så vidt inni der :S

Skrevet

Skjønner du er redd, men det trenger ikke være slik du tror.

Jeg hadde brunlig utflod i uke 6, samt murringer. Her sitter jeg og er 40 uker i dag :-)

Lykke til!

PS: Jeg har hatt innvendige ul i uke 5,6,7 og 8....

Skrevet

Meg igjen. Når man har begynt å blø, anbefales ikke samleie. Jeg ble også sykemeldt til blødningene hadde gitt seg (rundt uke 18, som sagt).

Skrevet

Hos meg kom det ganske mye friskt blod etter samleie i begynnelsen av svangerskapet. Jeg visste ikke at jeg var gravid, så jeg slapp heldigvis å bli bekymret.. :) Men det gikk helt fint, har ei jente som blir ni år til sommeren.

Har du ringt legekontoret og sagt at du gjerne vil komme inn til en hastetime? Men uansett er det sikkert lite de kan gjøre der, en SA så tidlig er dessverre ganske vanlig, og antyder at det kan være noe galt med fosteret.

Mistet selv i uke 6 i fjor, og ble veldig lei meg!

Krysser fingrene for at det går bra! :)

Skrevet

Måtte bla litt i dagboken her for å dobbeltsjekke. Min første blødning var uke 8. Da fikk jeg ikke innvendig ultralyd fordi de var redd det var en begynnende spontanabort. Deretter var jeg på kontroll hos lege i uke 9 og fikk utvendig ultralyd så vi så at hjertet slo.

I uke 11 hadde jeg sluttet å blø, og fikk da en innvendig ultralyd på Senter for Fostermedisin. Blødningene kom tilbake og varte til uke 19. I perioden var jeg på to utvendige ultralyder og fikk bekreftet at det fortsatt var liv.

I denne perioden frarådet legene samleie og jeg ble sykemeldt pga truende spontanabort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...