Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har reist på backpacking med barn? Jeg har planer om å reise med sønnen min, 6 uker i Thailand, Kambodsja og Vietnam. Han vil være nesten fem år når vi reiser.

Jeg reiser med min søster, pappaen hans skal være hjemme (han er ikke noe spesielt glad i å reise, og jeg elsker det, så benytter sjansen nå før vi begynner å planlegge nestemann ;))

Noen som har erfaringer med backpacking med barn? Og hvordan tror dere det vil være for gutten å være borte fra pappaen så lenge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fått svar på dette før av pila. Vi reiste med vår eldste altfor tidlig, men jeg skylder på at jeg var ung og dum:). En 5-åring har stor utbytte av turen, og det er ikke anbefalt å reise med barn til tropiske strøk før de er 4 år.

Jeg las akkurat nå en lang reiseartikkel om å reise med barn i Vietnam, og kan prøve å finne linken. Det er et fantastisk land!! Kambodsja reiste vi ikke inn i med vår gutt fordi der på det tidspunktet ikke var gode nok sykehus, så vi holdt oss i Thailand. Det er jo en kort reise tilbake til t-land om noe skulle skje, men gutten vår var så liten. Ellers har vi backpacka i Afrika med barn, og da var en av de 5-år. Ta dere god tid, er det eneste rådet jeg har.

Jeg har god erfaring med at barna våre er lenge borte fra far når det er vi som opplever noe nytt. Barna og jeg var tilbake til Sør-Afrika og mine barndomstrakter sammen med mine foreldre i 2 mnd. og det var faren som slet. Faren satte av 1-2 uker med ferie da vi kom hjem slik de fikk være mye sammen. Vi var kjapt ute med å lage album slik faren og barna kunne titte på alt sammen.

God tur!!

Skrevet

Har kun erfaring med backpacking uten barn, og det er absolutt ikke noe jeg ville tatt med barnet på. Backpacking innebærer mye reising, noe som er ikke er noe spesielt kjekt for en 4-5 åring. I tillegg er ikke sikkerheten den beste i de landene du tenker på, når det gjelder feks trafikken.

Kan i grunn ikke skjønne hvilken glede gutten din kan ha av å være med mamma på backpacking. Ville heller latt han være igjen med pappaen så de kunne kost seg med bading, leking osv, hvis du absolutt vil reise.

Skrevet

Er du helt tullete? En reiser da ikke på backpacking på samme måte med barn som en gjør alene! En trenger da ikke å reise så mye, og backpacking er jo bare et begrep en bruker for å reise uten en fast bopæl, med mindre baggasje og på økonomi budsjett.

Skrevet

hehei, nei som sagt, jeg har ikke reist backpacking med barn. Jeg tenker backpacking som i et par dager på hver plass, og det syns jeg virker slitsomt for et barn å gjøre i 6 uker.. Men er man på et sted lenge vil jeg kanskje se annerledes på det.

Men generelt syns jeg det er unødvendig å ta med barnet når det er så lenge borte fra far, lekekamerater osv.

men fint du har positive erfaringer med det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...