Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #1 Skrevet 15. mars 2010 sitat fra vg :Som utlending skal man i fremtiden tildeles poeng basert på hvordan man klarer seg i arbeidsmarkedet, hvor gode språkkunnskapene er og evnen til å involvere seg i organisasjoner og foreninger. De utlendingene som er villige til å integrere seg, vil lettere få permanent oppholdstillatelse. Og for dem som vender det danske samfunnet ryggen og begår kriminalitet, vil det bli vanskeligere å få permanent opphold, sier integreringstalsmann i Venstre, Karsten Lauritzen, til berlingske.dk
Tommage♀♂ Skrevet 15. mars 2010 #2 Skrevet 15. mars 2010 Ja dette var jeg faktisk enig i. Nå kommer det vel 100 dibbere og kaller oss rasister, men pytt pytt
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #3 Skrevet 15. mars 2010 Danskene er alltid litt foran oss. Kan jo håpe vi får noe liknende her også. Her vil man jo kunne luke ut golddiggere og kriminelle. Likte den delen med at hvis du reiser til hjemlandet ditt uten tillatelse så kan du miste oppholdstilatelsen for 10 år. Kjempebra.. Hvorfor skal de fly støtt og stadig på ferie til hjemlandet om det er krig osv der. Innstramming trenger vi!
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #4 Skrevet 15. mars 2010 de får kalle oss hva de vil!!! jeg mener danmark kommer til å komme langt d\med dette !!! HI
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #5 Skrevet 15. mars 2010 ja, om de kan bo det halve åter, kan de jo bare bli der..... og ikke komme hit å kreve ditt og kreve datt...
Gjest ->>- Skrevet 15. mars 2010 #6 Skrevet 15. mars 2010 Det betenkelige med slike systemer, er jo at det ofte er de med dårligst integreringsevne som behøver beskyttelse mest. Traumatiserte flyktninger etc.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #7 Skrevet 15. mars 2010 jeg tror nok at det blir tatt hensyn til. de kommer nok ikke til danmark også sier regeringen: her er ordboka, gå å finn deg en jobb! men det er jo hva man gjør det til, og hvor villig man er til å få hjelp... HI
Gjest ->>- Skrevet 15. mars 2010 #8 Skrevet 15. mars 2010 Tja. Lider man av post-traumatisk stressyndrom etter serievoldtekter i en afrikansk flyktningeleir og har sett ungene sine bli hugget i hjel med macheter, er sannsynligheten god for at man på ingen måte har restkapasitet til å lære språk og skaffe seg en jobb i et fremmed samfunn. Men god knows at man behøver ivaretagelse. Men jeg har bare sett tabloidversjonen av hva de faktisk skal innføre, så jeg vil ikke uttale meg for krasst. Jeg tenker likevel umiddelbart at det ville være naturlig med et skille i reglement for flyktninger og for mer "frivillige immigranter."
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #9 Skrevet 15. mars 2010 Men ærlig talt, hvilken prosentandel av innvandrere er det som har gått gjennom det du beskriver her?
Gjest ->>- Skrevet 15. mars 2010 #10 Skrevet 15. mars 2010 Forhåpentligvis ikke så veldig mange, men i gruppen flyktninger er andelen mennesker med ptsd og lignende ganske stor.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #11 Skrevet 15. mars 2010 det er sant det du sier, og det er så altfor mange med slike traumer som du beskriver her. og klart de skal bli tatt vare på. men om man ser på den andre delen, de som kommer fra et krigsherjet land, og flykter til et annet land "bare" fordi det er tryggere og mer stabilt, for de er det mange, mange, amnge av. alle skal få en sjangse, men man ser også gjentatte ganger ale så ALTFOR MANGE kommer til disse landene de flyktet til og tror de kan gjøre som de vil. jeg tror at med et poengsystem vil de som hadde klart deg i sitt eget lang, (uten disse traumene du beskriver) med litt innsats klare seg i landet de flykter til. uten språk, kan man ikke jobbe. uten jobb, ingen penger, ingen penger, ingen inntekt. sånn er det for ALLE. HI
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #12 Skrevet 15. mars 2010 Det er dessverre en del av disse med posttraumatisk stress som ender med å være kriminelle også - rett og slett for at de aldri faller til ro, lærer seg språk, og tilpasser seg samfunnet forøvrig.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #13 Skrevet 15. mars 2010 Flyktninger har jo allerede rettigheter langt utover det asylsøkere har. De får automatisk oppholdstillatelse og fullt opptjent pensjon, bare for å nevne noe. De er "håndplukket" av folk fra UDI og blir tatt vare på i langt større grad enn vanlige asylsøkere. Det er for sistnevnte gruppe slike poengsystemer er tenkt.
Gjest ->>- Skrevet 15. mars 2010 #14 Skrevet 15. mars 2010 Javisst. Da høres bedre ivaretaking og styrking av psykiatritilbudet ut som en bedre løsning enn "sorry, mac, du scora for lavt på poengskalaen - vi driter da i om det er fordi du har vært barnesoldat halve livet og ikke kan lese." Synes jeg, da.
Gjest ->>- Skrevet 15. mars 2010 #15 Skrevet 15. mars 2010 Asylsøker og flyktning er ikke antonymer, altså.
Maskrose Skrevet 15. mars 2010 #16 Skrevet 15. mars 2010 Du snakker om kvoteflyktninger. Men selvsagt er mange asylsøkere flyktninger, og de har ikke disse rettighetene.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #17 Skrevet 15. mars 2010 Ja, jeg snakker om kvoteflyktninger. Det ble nevnt flyktningeleire her så da tenkte jeg automatisk på kvoteflyktninger. Asylsøkere har jo også flyktet fra noe, så antonymer kvalifiserer vel begrepene ikke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå