Symbio Skrevet 15. mars 2010 #1 Skrevet 15. mars 2010 Det virker som alle er "plaget" med kynnere. Har forstått det slik at kynnere er livmoren som øver seg på fødselen. Så da må det jo være bra å ha kynnere...? Men jeg har ikke dette... kjenner det hvertfall ikke, er min livmor "utrent" til fødsel da? Er 37+2 uker i dag. Kan ikke huske å hatt en kynner eller noe som ligner på det hvertfall. Er det bra, eller dårlig?
ღMadame_mim ღ Skrevet 15. mars 2010 #2 Skrevet 15. mars 2010 Alle ar kynnere selv om man ikke kan kjenne dem selv!! Oftest er det flergangsfødende som kjenner dem, men det er også en del førstegangsfødende som kjenner dem. Inkludert meg selv. De kan være ganske slitsomme og vonde til tider, så vil egentlig ikke si at du går glipp av noe. Jeg ville gjerne ha sluppet unna for å si det slik :-)
Trultemor73 Skrevet 15. mars 2010 #3 Skrevet 15. mars 2010 Jeg hadde ingen kynnere med nr. 1. Med nr. 2 hadde jeg det ca. 2 uker før fødselen. Nå er jeg 37 uker på vei med nr. 3 og har så vidt kjent noen i helgen. Men ikke mange. Ikke spesielt behagelig med disse kynnerne, så du går ikke glipp av så mye. Lykke til.
Symbio Skrevet 15. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 15. mars 2010 Takk for svar! hadde fått inntrykket over at de aller fleste har og merker disse. Også førstegangs fødende. Veldig greit å ikke ha disse altså, men nå er jeg enda mer fornøyd
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 15. mars 2010 #5 Skrevet 15. mars 2010 Jeg hadde ikke med førstemann, men nå har jeg hatt en del:-) Men fødselen tok ikke noe lenger tid enn vanlig:-)
Nikki 75 Skrevet 15. mars 2010 #6 Skrevet 15. mars 2010 Jeg er 39+5, og kan ennå ikke si sikkert om jeg har merket kynnere... Ser så mange forskjellige forklaringer på det, at jeg ikke kan identifisere noe konkret. Er bare glad jeg har sluppet for mye vondter, jeg.
W29 Skrevet 15. mars 2010 #7 Skrevet 15. mars 2010 jeg har veldig mye kynnere og har hatt det siden uke 28 ca, er uke 38 nå. veldig hyppige og de strammer skikkelig. Ikke vondt men de verste er temmelig unehagelig og må huke meg litt sammen og trekke pusten dypt et par ganger til det går over.
Nickey Mouse Skrevet 16. mars 2010 #8 Skrevet 16. mars 2010 Kjenner ikke noe til noen kynnere. Det gjorde jeg ikke forrige svangerskap heller. Fødselen gikk raskt og greit (vel, alt er relativt... He he!). Har nok plager ellers, så glad for at jeg slipper det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå