Gå til innhold

Unge mødre (ikke tvprogrammet) og venneomkrets..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere her som føler de har ett veldig begrenset antall venner? Som dere henger sammen med? Hvor mange venner henger dere unge mødre sammen med? Og hvor ofte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden du bruker ord som venneOMkrets, skjønner jeg at det er snakk om SVÆRT unge mødre. Nei, henger ikke sammen med noen som bruker slike ord.

Skrevet

Var så absolutt ikke det jeg spurte om.

Skrevet

Jeg er ingen ung mor, men i min vennekrets fikk jeg barn minst 5 år før alle sammen. Vi vare begge i starten av lange studier, og vi måtte vel igrunnen jobbe hardt for å holde på venner og skaffe oss nye, eldre venner i samme situasjon.

Gjest eelis+kian
Skrevet

Anonym 22:25, skjerp deg da.

Til HI:

Jeg fikk mitt første barn da jeg var 19. Jeg var den første i min vennegjeng, og jeg skjønte at jeg kom til å være mye alene. Jeg gikk aktivt inn for å finne meg nye venner og utvide omgangskretsen min. Jeg tok kontakt med Amathea som arrangerer svangerskapskurs og mor/barn-treff, og jeg har meldt meg på kurs og aktiviteter for babyer og mødrene deres.

Som ventet har mine "gamle" venner mistet mye av interessen, og de tar sjelden kontakt. Jeg prøver selv å opprettholde kontakten, men vi har vokst litt fra hverandre og har ikke like mye til felles lenger, og det er vanskelig. Da er det godt å ha "nye" venner som jeg kan finne på ting med, og som gjerne snakker baby i timesvis, hehe.

Jeg tror det var lurt. Hadde jeg måttet sitte helt alene dag ut og dag inn hadde jeg blitt sprø :-)

Skrevet

Jeg har aldri hatt en veldig stor vennekrets, har alltid hatt få men nære venner. Men etter at jeg ble mor, så henger jeg som regel med 2 venninner av meg, som ikke har barn. Vi flytta alle til en ny plass nå i høst, men de reiser hjem hver helg, og vesla mi går i barnehage om dagene, og er veldig sliten på kveldene, så det begrenser seg veldig hvor ofte jeg treffer de. Ellers har jeg blitt kjent med 1 nabo jente som har barn, men det er så sjeldent at vi møtes. Så jeg har absolutt ikke mange venner nei.

Hva med deg HI?

Skrevet

Må si at jeg sjelden måler omkretsen på vennene mine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...