Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #1 Skrevet 15. mars 2010 Hei ;-) Jeg har en datter jeg ikke ammer lenger og menstruasjonen er tilbake for lengst - vi skal begynne å forsøke med nr. to i mai og har brukt kondom frem til nå. Problemet mitt er at vi skal 1 uke på spahotell nå i april og synes det er utrolig kjedelig å måtte bruke kondom da også ;-) Har fått resept på Yasminelle å tenkte derfor ta denne i 1-2 måneder- MEN er det noen der som har erfaring med denne? - har ikke lyst på masse småblødningen o.l som ødelegger spauken vår ;-) Grunnen til at jeg spør her inne er fordi det er lite fart på prevensjonssiden. Supertakknemlig for svar og evnt. andre gode ideer dere måtte ha til meg!
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2010 #2 Skrevet 16. mars 2010 Hva er grunnen til at dere ikke kan starte prøvinga i april, men må vente til mai? Antar at det er såpass stor grunn (f.eks. mtp økonomi) at du ikke kan risikere å bli gravide i april. Nå har jeg dårlig erfaring med p-piller, så for min del hadde det ødelagt ferien, men du kan jo ikke vite om det skjer deg, og jeg skjønner jo at dere vil kose dere ordentlig uten kondom. Hva om han trekker seg ut i siste liten og du tar angrepille etterpå?
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2010 #3 Skrevet 16. mars 2010 Hæ?! Bruke angrepille som prevensjon? Unnskyld meg, men er det vanlig? Jeg skjønte ikke helt hvorfor dere ikke kan bruke kondom på spa? Hvorfor er det verre der enn hjemme? (Kondomer er jo noe herk uansett, mener jeg, om du er på spa eller ei) Har ingen erfaring med Yasmin, men Microgynon er en fin-fin pille i alle fall.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2010 #4 Skrevet 16. mars 2010 Jeg hadde nok ikke begynt på et hormonpreparat bare mnd før prøvingen skal begynne, nå har du jo en fin syklus...hvorfor tulle med det? Det er kjipt å bruke kondom, men det er greit nok. Er det helt uaktuellt kan du jo kanskje få kjøpt en slik lady-comp brukt. Den kan du jo også bruke for å lettere bli gravid når prøvingen begynner mnd etter. (temp måler for sikkre/usikkre dager). Jeg antar dere venter til mai pga dere satser på februarbarn, det er en ideell mnd..skulle småtten komme tidlig er dere alikevel inne i 2011. Selv begynner vi prøvingen i juni, men jeg går av pillen i slutten av april. Så jeg får en eggløsning uten hormonpraparater. Det blir noe dritt med kondomen og skulle det bli påbegynt baby i Mai er det jo ikke krise.. Men skjønner godt at dere vil planlegge.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2010 #5 Skrevet 16. mars 2010 Det er forhåpentligvis ikke vanlig å bruke angrepille som prevensjon, det hadde jo blitt fryktelig dyrt i lengden. Men jeg antar altså at HI har lyst til å kose seg skikkelig på spa, og da er kondom turn off, og hun spør derfor om p-pille kan være noe i en måned. Men da er det jo kjipt hvis en bivirkning blir at hun småblør hele oppholdet!
Sunnybeach4gull :) Skrevet 16. mars 2010 #6 Skrevet 16. mars 2010 Anbefale dæ ikke å starte på p-piller bare for 1 mnd, ikke bare tulle d med syklusen - men du kan ende opp med småblødninga og andre bivirkninga som e vanlig første 3 mnd. E jo ikke sikkert du blir gravid i April da, e 25 % sjanse i gjennomsnittsmnd for å bli gravid. Kordan uke i syklusen e d dåkker ska på spa? E d første uka etter mens f.eks? Kos dåkker på spa og lykke til med prøvinga på nummer 2
Gjest Skrevet 16. mars 2010 #7 Skrevet 16. mars 2010 Jeg har brukt diverse p-piller og minipiler og har selv ikke hatt problemer med blødninger, men jeg har jo hatt andre bivirkninger de første par mnd jeg har gått på nye preparater og det er visst ganske vanlig. Du kan lese hva som er de vanligste bivirkningene til Yasminelle inne på felleskatalogen.no, kanskje det hjelper.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2010 #8 Skrevet 16. mars 2010 HI her! Takk for mange gode råd! Grunnen til at vi vil vente med prøvingen til mai er at vi skal flytte noen måneder før jul, greit å ha kommet seg i hus og har rutinene i nytt hjem i orden for nr. 1 og oss selv før neste kommer. Grunnen til at jeg ikke har lyst å bruke kondom på Spauken min er som andre sier her - har lyst å kose meg uten den hersens kondomen! Hadde det bare vært en helg skulle jeg nok kunne levd med det. Ja, syklusen min er i orden igjen og vi skal på Spa ca 1 -1/2 uke før forventet mens. Dessverre så slo også tanken meg med denne angrepillen men har hørt at den har forferdelige bivirkninger? Heller kondom en "syk" den uken ihvertfall - også er det jo det moralske ved å bruke den som prevensjon da... Får sjekke ut hva denne ladycomp saken er for noe ihvertfall, har hørt om det men kjenner ingen som har brukt det - blir spennende! Jeg får se hva jeg gjør, uansett er jeg takknemlig for svar og skal nok alltids få kost meg uansett, merkelig at en sånn "filleting" skal bli så stor (men sånn er det vel her jeg trasker hjemme i min egen lille verden ;-) Ha en fin kveld jenter!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå