lille_vims Skrevet 15. mars 2010 #1 Skrevet 15. mars 2010 Fikk for noen uker siden en kviselignende nupp på insiden av armen (albuen) som etter ett døgn utviklet seg til utslett i samme område. Hele insiden av albuen var dekket av kløende små nupper. Lånte litt hydrokortisonkrem, da forsvant det i løpet av ett par timer. Nå har jeg plutselig fått 2 nye kviser/nupper på samme sted. Noen som har hatt noe lignende? Jeg er ellers aldri plaget med eksem eller utslett. Gravid i uke 27.
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 15. mars 2010 #2 Skrevet 15. mars 2010 Jeg fikk en skikkelig runde med utslett på armene da jeg var i gravid omtrent i samme tid. Det klødde ganske bra og endte opp med en kortisonholdig krem og antihistamintabletter (etter mye søking i legemiddelhåndboka). Har ikke hatt det hverken før eller siden men heldigvis gikk det bort med denne runden og i løpet av et par dager;) I mitt tilfelle antok legen at det var en eller annen form for allergisk reaksjon, trolig på mat.-men jeg har som sagt ikke opplevd det noen annen gang.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 16. mars 2010 #3 Skrevet 16. mars 2010 pga hormonfostyrrelser når man er gravid er det helt vanlig å oppleve slike ting i svangerskapet.. jeg har atopisk eksem som var ille da jeg var liten, men har vært bra i voksen alder.. men pga graviditeten har jeg slitt med ekstrem kløe og eksem siden uke 15 av svangerskapet.. vært hos hudlege og spesialist på riksen men ingen kunne hjelpe meg pga minimale behandlingsmetoder når man er gravid.. eneste som hjelper litt er Locoid.. det er en middels sterk kortison krem(på resept).. smøres på utslettet og vanlig fuktifhetskrem utenpå.. men bruker mye når man har eksem over hele kroppen... lykke til! har heldigvis ikke lenge igjen og eksemen min vil trekke seg tilbake når lillegutt er født:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå