Gå til innhold

Trenger hjelp til slanking,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fødte min andre barn for snart 5 mnd sien. Har fått 2 barn på 2 år og la på meg 27 kg og 25 kg i svangerskapene. Jeg veier nå 10 kg mer enn jeg gjore før jeg fikk nr 1.

Jeg har aldri slanket meg før så jeg trenger litt hjelp til hva jeg bør trene og spise. Jeg vet jo hva jeg bør unngå, men hvis noen kan komme med forslag til hva jeg kan spise til frokost, lunsj og middag?

Jeg har elipsemaskin hjemme og rockering og har bestilt meg zumba. Jeg trener også på treningssenter, da tar jeg timer som f,eks spinning, step, aerobic. Liker ikke å trene alene på apparater for da gir jeg bare så fort opp.

Jeg er ganske deprimert pga vekten min og min samboer får nesten ikke se meg naken. Skal til syden om 2,5 mn og jeg vurderer sterkt å kjøpe meg en burka :S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Havregrøt skal vist være greit å spise..

Ellers kan du jo lage dine egne knekkebrød og f.eks ha ost på?

Skrevet

Grete Roede, er svaret.. Har selv gått ned 15 kg siden slutten av januar i år, bare ved å følge hennes oppskrifter. Går en rask halvtime hver dag, og går 1 time på tredemølle 2 ganger i uka. Sunn mat er dyrere, men er jammen verdt det.. Og spis 5 måltider om dagen, med 3 timers mellomrom. Lykke til :)

Skrevet

Ja, bruk Grete Roedes gratis vektklubben.no. Da registrerer du ALT du spiser, tror dette er nødvendig for å få et bilde på hvor mye kalorier det faktisk er i forskjellige matvarer. Det kommer jo selvfølgelig an på aktivitetsnivået ditt, men er du normalt aktiv kan man faktisk ikke spise hva som helst uten å legge på seg.

I vektklubben får du ett visst antall kalorier pr dag (sikkert 1900 hvis du ammer, 1600 hvis ikke), og holder du deg til dette går du ned. Planlegg måltidene dine, vei maten for å bergene porsjoner. Dette er en nødvendighet. Du spiser deg mett, ingen fare. Har fulgt dette en stund nå, og går ned jevnt og trutt. Synes det er gøy å ha "kontroll" over kroppen min ved å spise sundt og riktig.

Evt kan du prøve lavkarbokosthold, da må du nok forandre en del på kostholdet ditt. Se lavkarbo.no.

Skrevet

Takk for svar alle sammen=)

anonym 10:55: Går du på Grete Roede kurs eller finner du oppskriftene hennes på vektklubben.no? Du har jo vært kjempe flink som har gått ned så mye=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...