Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #1 Skrevet 15. mars 2010 Jeg har en liten hund på 6 år, som jeg tror krever mer enn jeg kan gi han Jeg har veldig lite lyst å gi han vekk. Men vurderer fosterhjem eller noe avlastningshjem.. Huff. hørtes rart ut ja Han er så søt og snill.. Men han har et problem med urinen. Han drikker masse og tisser masse. Han klarer derfor ikke å holde seg en hel arbeidsdag. Og det er styrete for meg og for han. I tillegg er jeg alene med 1 barn og har 2 hunder til.. Hva ville dere gjort? er uendelig glad i han og vil bare det beste. Men kvr meg veldig til å miste han
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #2 Skrevet 15. mars 2010 Er han syk? Har du sjekket det? En frisk hund skal kunne holde seg en arbeidsdag. Kanskje du kan få noen til å lufte han for deg, evt sette han i hunde(barne)hage? Hvis det finnes der du bor.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #3 Skrevet 15. mars 2010 Jada, vi har tatt alle mulige tester og undersøkelser. De finner ikke noe gale.. merkelig.. Nå har vi begynt med akupunktur.. Håper det vil hjelpe... Krysser fingrene. Hadde jo vært en mulighet om noen ville luftet han for meg mens jeg var på jobb.. Men da måtte jo de andre to vært med nesten.. Er det noen som vil gå tur med tre hunder tror dere? huff hehe..
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #4 Skrevet 15. mars 2010 Noe må du da finne på menneske!!! Det er du selv som har skaffet deg hund, og de skal følges opp.. Ville du ikke gjort alt for å beholde barnet ditt?? Synes du kan finne noen som kan lufte den, og kanskje alle tre om du syns det er best. Du kan hvertfall ikke gi han bort pga noe som ikke er hans feil i det hele tatt. Tror du han har bedt om å ha det problemet ? Trur du ikke han hadde blitt lei seg av å bli satt bort??? Tenk når han hadde ligget hos de nye eierne og savnet deg.. for dyr sørger, det vet jeg alt om!!!! Hva er forklaringa da? "Mor måtte gi deg bort fordi du tisset inne hele tiden!"... vel...
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #5 Skrevet 15. mars 2010 Tro meg, jeg tenker masse på det.. Men jeg tror ikke han har det bra nå. Jeg er villig til å gjøre alt for at HAN skal ha det bra.. Han er en super flott hund som fortjener det beste. Skulle gjerne hatt han i "daghjem" hvis det var mulig. Men er redd for å spørre noen når han har et slikt problem. Han må ofte ut..er mer stress enn å ha en "vanllig" hund. Og tro meg, jeg er en slik person som gjør alt for hundene mine. Når den andre hunden var syk i ryggen, reiste jeg til Oslo med han en gang i mnd. Og vi bor i Bergen.. SÅ jeg gjør alt. Tror ikke det finnes mange som er så glad i dyr som meg. Derfor er dette en veldig tung avgjørelse for meg, og veldig vanskelig.. Og jeg gråter masse.. Og føler meg maktesløs..
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #6 Skrevet 15. mars 2010 Det var et innlegg tidliger her i dag som het Tenk deg om før du skaffer deg hund. Søk tilbake på sidene så finner du det sikkert. Kanskje det kan gi deg noen gode råd.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #7 Skrevet 15. mars 2010 Skjønner det. Jeg tok kanskje litt hardt i... sorry! :/ Men det er bare en fare for at neste eiere kommer til å gjøre det samme... og kanskje neste der igjen :/ Så blir han kastet rundt fra hjem til hjem pga et probem som ikke er hans ... er han kastrert?? Det er skikkelig tiss liksom, ikke bare markering??
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #8 Skrevet 15. mars 2010 Sikkert sjekket dette allerede, men har dere tatt urinprøve av han? Høres ut som det enten er noe med nyrene eller uvi... Man kan sjekke nyrene med å ta en enkel blodprøve og sjekke verdiene..
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #9 Skrevet 15. mars 2010 Jeg tenker det og. Derfor viktig at de evt. nye eierne måtte hatt mulighet for å lufte/slippe han ofte ut. Hjemmeværende er best. Da blir det ikke noe problem. Han klarer jo å holde seg noen timer. Han markerer ikke, han tisser. Masse, er mengder som kommer når han tisser. Han drikker masse. Er ikke kastrert.. Har vært til flere flinke veterinærer, men konklusjonen er den samme: Vi finner ikke noe gale på noen av prøvene, de er helt fine. Så håper akupunkturen kan hjelpe han. Skal gå annenhver uke nå..
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #10 Skrevet 15. mars 2010 Ja, har sjekket urinen flere ganger. Tatt steril urinprøve og. Nyrene er fine. Og er ikke diabetes- Han har ofte Uvi dessverre. Sist jeg var hos vet. sendte de inn urinen til dyrkning. Men det er blitt gjort før, uten noe særlig funn. Jeg skal tilbake til vet om en ukes tid. Får da vite svaret på dyrkningen. Hi
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #11 Skrevet 15. mars 2010 Har nå sendt mail til henne: http://dyrenett.no/no/s/an/vis.asp?art=Hund&kat=12&id=316205&s=2 Kanskje hun kan passe på dagtid?? Krysser fingrene for positivt svar..
Emma&Adrian Skrevet 15. mars 2010 #13 Skrevet 15. mars 2010 Hunden her har lekket når det er miljøforandringer.... Altså om vi har flyttet og når det kom ny baby i hus. Jeg sprang etter han som en GAL med ett glass for å få urinprøve av han,fikk det til etter mangen forsøkt,og den viste ingenting galt. Så da kom vi frem til at det var miljøforandringene...
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2010 #15 Skrevet 16. mars 2010 Tror ikke det er miljøforandringene.. Han har hatt det slik to år nå :-(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå