znuppzi Skrevet 15. mars 2010 #1 Skrevet 15. mars 2010 Det sies at man har 3 forsøk... Ved 1 "ferske" forsøket telles som en, men teller man de man har på frys som nr 2? Eller er det ved hver "ferske" forsøk at man teller?
mammasgull Skrevet 15. mars 2010 #2 Skrevet 15. mars 2010 Fryste forsøk telles ikke Jeg har nå just hatt mitt tredje innsett, men er allikavel bare på forsøk en, og har enda 3 egg på frys
znuppzi Skrevet 15. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 15. mars 2010 Jippi!=) Wow, må eg bare si! Skal si du har produsert godt og dere har fått mange treff!!! ) Eg hadde 13 egg, 9 ble befruktet, men de satte bare 1 egg inn, og bare 1 ett egg kunne legges på frys...så litt leit egentlig når man tenker på at 7 har gått i "vasken" (da 1 ikke gikk og eg skal ha fryseforsøk neste mnd, kan man ikke la være å tenke på at de andre ikke ble brukt).
mammasgull Skrevet 15. mars 2010 #4 Skrevet 15. mars 2010 Produsert bra, men det ikke gitt resultater enda.. Kjedelig når uttellingen blir dårlig når fangsten i utgangspunktet ble bra, skjønner det må være frustrerende, men du har heldigvis på uttak igjen da, som kan gå mye bedre
znuppzi Skrevet 15. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 15. mars 2010 Me klamrer oss fast til det ) Håper det beste for dere!!!! <3
MK73 Skrevet 15. mars 2010 #6 Skrevet 15. mars 2010 Husk på at de eggene som du sier "gikk i vasken"/"ikke ble brukt" ikke var gode nok. De hadde feil ved seg, eller sluttet å utvikle seg. Dette er egg som ikke ville ha utviklet seg videre og/eller ikke festet seg. Det er jo dette som er en av de store fordelene ved IVF; nemlig at man kan vurdere eggene og bruke de som gir størst sjanse for graviditet. Lykke til med fryseforsøket :-)
flikkflakk - gravid:-) Skrevet 18. mars 2010 #7 Skrevet 18. mars 2010 Jeg trodde faktisk at 3 forsøk var 3 insett, uansett frys eller ikke! Så bra at jeg tok feil:-)
MK73 Skrevet 18. mars 2010 #8 Skrevet 18. mars 2010 Åh, nei, de heldige får mange innsettinger ut av sine tre forsøk :-)
Astra71 - tvillingmor Skrevet 19. mars 2010 #9 Skrevet 19. mars 2010 Hei! Bare en liten kommentar fra sidelinjen til dette med befruktede egg som kasseres i forbindelse med ferskforsøk: Jeg hadde mange forsøk med mange befruktede egg, uten at jeg fikk noen på frys. Jeg ble fortalt av lege og bioingeniør at de fleste befruktede eggene som ikke ble tilbakeført og heller ikke lagt på frys var gode nok til at jeg hadde kunnet bli gravid med dem dersom de ble brukt med det samme, men at kvaliteten bare var litt for dårlig til at de ville tåle nedfrysing og opptining. Så det må kanskje ikke nødvendigvis være noe galt med de eggene som kasseres? Og på den måten kan det jo føles litt som om de 'går i vasken'. Men trøsten får jo uansett være at det/de som settes inn er de som hadde best kvalitet av alle :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå