Gå til innhold

Transport fra barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er greit å dele på hvem som leverer og henter i barnehagen, og siden det er greit at mannen har bil i fall han må fort hjem, så utgår bil. Fram til nå har jeg kunnet bruke akebrett, men nå går ikke det lenger. Men det er litt for mye is til at sykkel er ok også (og kan jeg stole på balansen nå?). Når lillebror blir født kommer jeg til å bruke vogn og har søskenbrett til den, men hva med fram til da? Kjenner jeg blir litt sliten av å bære på nakken (enkelte dager er han flink og går hele veien, mens andre vil han bæres hjem). Hva gjør dere andre? Er det bil på alle sammen, eller skjønner de at de må gå selv? Han er forresten 3 år og det er ikke så fryktelig langt egentlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

3åringer kan gå selv:) Hvis ikke går det jo an å få tak i en liten sportstrille så lenge.

Skrevet

Jeg kjører. Burde nok tatt vogna og fått en liten spasertur når været er bra, men jeg får så mye kynnere av å dytte vogna med meg. Snuppa er litt liten til å gå helt hjem (18 mnd), hun vil bare ut i veien og jeg får et svare strev med å fange henne inn igjen :)

Får ta vogna fatt når lillebror har meldt sin ankomst:)

Skrevet

Har brukt spark i nesten hele vinter (minus de kaldeste periodene), og det har vært kjempefint! Men nå er sparkføret borte, selv her... Så da er det tilbake til bil. Savner den lille turen, men å gå er drepen - for meg! Sønnen kunne gjerne gått.

Skrevet

jeg lar sønnen min gå selv hjem jeg, han er bare 1 1/2 år... Det er ikke så veldig langt, men vi bruker fort 25 minutter fordi han syns det er kjempegøy å titte på allt og alle.

Men hva med en liten trille da? hvis 3 åringen ikke vil gå hjem....

Skrevet

Jenta vår er 3 år og vi har en trille til henne. Men i det siste har hun insistert på å gå selv, noe som er flott. Bortsett fra at vi da fort bruker en time på tur hjem... Men jeg synes det er så flott at hun går en hel km, at jeg gladelig bruker litt tid. Skal sies at det bare er bortover og nedover på tur hjem da, så vi slipper slitsomme oppoverbakker :)

Når knerten kommer, skal vi ha søskenbrett på vogna. Sånn i tilfelle hun blir litt sliten, og nekter å gå selv. Hun er tross alt 3 år og veldig sta...

Skrevet

3 åringer kan gå selv. Nå vet jeg ikke hvor i landet du bor, men føret er vel ikke så ille lenger?? (siden du ikke kan bruke akebrett..)

jeg jobber i barnehage, og vi går lange turer med 2 åringer, ikke noe problem!!

Skrevet

Jeg har ikke bil! Gutten vår er 4 år, og går selv til barnehagen. Vi har brukt akebrett til tider. Søtnosen er veldig flink å høre på mamman sin, passer på at jeg tar på meg brodder når vi går, og det hjelper masse på om det er isete eller litt snø på veien. Er ikke så lang vei til barnehagen så det går så bra:) Syns flere av foreldrene burde gått! Jeg får høre mange filosofihistorier på vei til barnehagen, søtnosen har mye på hjertet, og det er så artig å høre han fortelle.

Det var så deilig da asfalten kom til syne igjen, og kunne spasere normalt uten å være redd for å falle. Så nå håper jeg at den siste måneden av graviditeten blir snøfri ( meldt kraftig regn til torsdag, JIPPI!)

Når prinsessa kommer, så kommer han til å gå, på lengre turer skal vi ha med søskenbrett.

Ta med deg en trille i tilfelle han vil bæres hjem :)

Skrevet

vi kjører, men det er ett stykke å gå fra bilen til bhg. Og det er kjempetungvindt nå, han skal bæres, det er bratt og jeg er 36 uker på vei og sliter med å gå alene den bakken omtrent. Har brukt akebrett, men nå er det tint, hadde vi bodd nærmere hadde vi garantert brukt vogn. men vogn OG bil.. for ett styr.. Så nå vet jeg ikke om det går lenger.. men det må det jo!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...