Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #1 Skrevet 15. mars 2010 Jeg blir så sint! Jenta mi på 2,5 år har sluttet med bleie for 1,5 uke siden. Går kjempe fint, og vi er alle VELDIG stolte av hun. I barnehagen trekker de litt på skuldrene og har ikke følt de er så veldig begeistret akkurat. Føler de ser på det som EKSTRA jobb. Har skjedd 2 ganger at jeg har kommet for å hente henne, og hun da går med bleie. Da jeg spurte den ansatte da jeg hentet henne i dag sa hun at joda hun hadde tisset en gang på potta i hele dag hun. Jeg spurte om hun hadde hatt på bleie. Jo, når de hadde gått tur, da hun hadde sovet, og så hadde de ikke skiftet på henne siden, for hun var helt tørr etter hvilen. Dvs at hun har gått med bleie fra ca 10 i morges og til jeg hentet henne kl 15.00! Hva slags dotrening er det?? Hun skal selvsagt ha bleie på ved turer (siden det er så kaldt) og ved hvilen midt på dagen. Men jeg hadde faktisk trodd at de ville skifte tilbake til truse etter hvilen, siden hun faktisk har sluttet med bleie. Jeg må si at jeg er veldig skuffet.... Er det sånn overalt?
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #2 Skrevet 15. mars 2010 Barnehagen skal ikke drive med dotrening, det tar hjemmet seg av. MEN hvis barnet har blitt renslig, så er det barnehagens plikt til å møte barnet der det er. Lite respektløst å sette bleie på en person fordi det ikke passer seg at personen går på do! Dette gjelder selv om det er barn. Jenta di har oppnådd noe stort, synd om det blir ødelagt av holdningen til barnehagen.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #3 Skrevet 15. mars 2010 Klart bhg. driver med dotrening! Barna er jo der store deler av dagen. Mener du man bare skal øve på dotrening i helgene da eller? Jeg syns det virket slapt av barnehagen. Ta det opp med dem!
Gjest Skrevet 15. mars 2010 #4 Skrevet 15. mars 2010 Er det virkelig sant at barnehagen ikke skal bidra med dotrening? Det er jo vanskelig å lære barnet å ikke bruke bleier bare hjemme når barnet er hele dagen i barnehagen. Ikke rart Norge er det landet hvor ungene er seinest ute med bleieslutt!
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #5 Skrevet 15. mars 2010 eh..klart barnehagen skal drive med dotrening... Er jo der barna tilbringer mest tid.. Syns dette var litt slapt jeg..
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #6 Skrevet 15. mars 2010 Hvis det er 10 dager siden hun delvis sluttet med bleie, og de har glemt å ta av henne bleia en dag, så synes jeg det er lite å ta på vei for. Så av de 7 timene hun har hatt bleie i dag, så var det kanskje 3 timer som var unødvendig? Prøv å huske på at det er flere barn enn ditt på avdelingen, og at glipper kan skje de beste. Jeg kan ikke skjønne helt at dette var noe å bli "så sint" for. Småirriterende, kanskje, men det handlet jo ikke akkurat om hverken liv eller helse...
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #7 Skrevet 15. mars 2010 Jeg syns det er vanvittig dårlig. Jenta mi er stolt som en hane, og smiler like mye hver gang hun tisser eller gjør nr 2 på potte/do. Her hjemme er det ingen problem. Men hun er den første på avdelingen (ny barnehage) som er tørr, og jeg føler de ikke gjør noe for å holde henne tørr! Ingen oppmuntrende ord, INGENTING. Og det samme gjelder ped leder. Da jeg fortalte det forrige mandag (at hun hadde sluttet) fikk jeg bare høre at det vanligvis var rundt 3 års alderen barn sluttet med bleie. Er jo ikke godt for jenta mi! De som jobber der må jo SPØRRE henne av og til om hun må tisse syns jeg. For å bare putte på henne en bleie halve dagen er for lettvindt. Skal prøve å ta det opp på en fin måte i morgen. Kanskje jeg kan si noe som" hadde syntes det var veldig flott om dere skiftet tilbake til truse, rett etter hvilen...". ? HI
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #8 Skrevet 15. mars 2010 Jeg fikk i alle fall beskjed om at barnehagen der mine barn går ikke kan drive med dotrening. De hadde ikke kapasitet til å følge opp alle barna. Men det er jo barn fint hvis barnehagen til barna deres gjør dette, da er det jo iallefall ingen unnskyldning for ikke å følge opp bleieslutten.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #9 Skrevet 15. mars 2010 Slapt! At barnet har på bleie på tur forstår jeg, men at de ikke klarer å ta den av igjen etter tur er uakseptabelt! Har de ansatte glemt det forstår jeg også, men er det med vilje ville jeg tatt det opp med ped.leder.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #10 Skrevet 15. mars 2010 anonym 20.57: Jenta mi har ikke delvis sluttet.. Hun har vært TØRR helt siden forrige lørdag. Minus ett uhell. Når hun er hjemme med meg har hun ikke bleie på hverken når vi er ute, eller inne. Hun tisser og bæsjer på potta hver gang. Selvfølgelig er jeg ikke akuratt SINT. (er bare en måte man uttaler seg på) Skuffet kanskje...Hadde bare håpet at de kunne følgt litt bedre opp enn de har gjort. Hvordan skal barn kunne bli bleiefrie dersom det ikke er så nøye om de har bleie i barnehagen?
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #11 Skrevet 15. mars 2010 Dette syns jeg også var meget slapt gjort av barnehagen. Når man først begynner med do trening, så skal man IKKE falle tilbak igjen med å ta på bleie "bare for man ikke har tid". Det blir helt feil. Skal man slutte med bleie, så må man holde seg til det - både foreldre og de i barnehagen må kunne respektere dette. Får barne plutselig på seg en bleie nå og da, så blir jo barnet forvirret og barnet faller tilbake på starten igjen.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #12 Skrevet 15. mars 2010 Virker som om mange barnhager bare tar hensyn til det som er enklest for de selv. Har lignende problemer i barnehagen til min datter. Da hun sluttet med flasken og gikk over til glass, av sommerferien, ga jeg beskjed om at de skulle slutte å gi henne flaske og heller bruke kopp/glass i barnehagen. Det skulle de gjøre, men hver gang jeg kom å hentet henne, så drakk hun fortsatt av tåteflaska. Kommenterte dette og fikk til svar at barnhagen gjorde det som var det enkleste for de og det var da at alle barna under en viss alder, skulle drikke av tåteflasker,for da ble det mindre søl. Samme problemet fikk vi da ungen sluttet med smokk, og bleie. Fikk avvent ungen med bleie da hun var 3 år, men dette passet tydeligvis dårlig for de barnehageansatte, så de satt bleie på henne når hun var i barnehagen og den som nå sliter med å venne 4 åringen av med bleier det er meg. Skal snart si barnet mitt opp, kan ikke ha henne i en barnhage som overhode ikke kan sammarbeide. Er ikke så altfor lenge til skolealder, men fortsetter hun i denne barnehagen, så går hun vel med bleie på første skoledag også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå