Gå til innhold

Billige produkter og "eksklusivt design".

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har fått ny oppgave på skolen i dag, som innebærer å redesigne en produktemballasje som vi syns er dårlige / utdatert / upraktisk osv.

Jeg har tenkt å redesigne noen av Landlordproduktene fra Rema 1000, fordi jeg syns de har et slags 70-tallspreg over seg, og ser ikke særlig fristende ut.

Men så kom jeg til å tenke på - hadde dere reagert negativt hvis dere så en emballasje som så innbydende og fristende ut, men oppdaget at prisen var billig?

Kan jeg lage det litt "eksklusivt" eller bør jeg gjøre det enkelt pga. prisen?

Noen som har tanker og meninger om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trikset er vel å få det til å se ærlig ut?

Om designet er fancy, men innholdet heller traurig så er det jo inget samsvar i det hele tatt...

Men det går jo an å gjøre de billigdesigna kulere uten at de må se så eksklusive ut kanskje? for ingen tror vel landlord eller first price er eksklusivt...

Skrevet

Det jeg tenker er at som du sier, så vet jo de aller fleste at Landlord og First Price ikke er eksklusive produkter, men jeg vil jo at de skal se bra ut. Gjerne ikke eksklusivt nei, men et tøft design må vel kunne gå an?

Skrevet

Jeg har hørt at det er viktig å ikke forandre for mye - bare litt - slik at kunden kjenner igjen produktet, men samtidig legger merke til at det er noe nytt.

Men det er kanskje en kjedelig tilnærming for en skoleoppgave.

Kast deg ut i noe tøft!

Skrevet

Jeg velger mat utifra hva jeg har lysst på, og har jeg valget mellom flere, så tar jeg det billigste produktet (av samme type matvare). Uavhengi av hvordan emballasjen ser ut.

Jeg har aldri kjøpt en matvare pga at emallasjen så kul ut ;-)

Skrevet

Hmmm. Begynner å lure på om jeg bør vurdere noe annet enn de produktene. Noe dyrere med kjedelig design, sånn at jeg kan gjøre de skikkelig tøffe.

Noen som kommer på noe i farten som koster litt men ser kjipt ut? Kanskje bedre å gå den veien, frem for å finne noe billig som ser kjipt ut.

Skrevet

Men first price ser jo dødskjipt ut, kommunistmatvarer ser det ut som... ta makrell i tomat f.eks. rød + gul... og bare rette linjer. Veldig minimalistisk. Og det er liksom en av de med mest livlige farger også...

eller de coop xtravaene, hvitt og blått.... det bare lukter kjipt lang vei... må da kunne gå an å gjøre noe tøft med det.

Skrevet

Ja du har rett. Alle billigvarene ser trauste og kjipe ut. Må kunne gå an å gjøre noe gøy ut av det. Og siden det er skoleoppgave, regner jeg ikke med at jeg må tenke på å ikke forandre på for mye o.l. for det er jo hele poenget med oppgaven egentlig:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...