Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #1 Skrevet 15. mars 2010 Idag bestillte jeg tid til bryllupet mitt. Å det skal være alrede i begynnelsen av mai, samtidig som vi skal døpe jenta vår . Men jeg har virkelig ingen peiling på bryllup, har aldri vert i bryllup å vet egentligt ikke helt hvordan jeg skal organsisere alt dette her. Kan heller ikke spør foreldrene mine om hjelp da dette skal være hemmelig helt til vi skal bli viet. Har snakket med presten idag, han sa at barna ble døpt først så kom gudstjenesten så ble vi viet etter på. Han sa at enten kunne han holde ijenn familiene vår eller at vi bare ble "ropt" opp å viet derreter. Men hvilke klær kan jeg ha? (kan ikke ha brudekjola da dette vekker mistanke) Vi har planlagt å sende ut innbydelse til fest samme dag som vi gifter oss, tenker da med teksten " wææ vi giftet oss idag, festen blir i septetember" (altså mer utfyllende enn det) hvordan blir det ? Hva er normalt når man skal ha bryllupfesten? av mat å drikke (vi skal ha alkohol) Herregud hjelp meg damer, med ALT
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #2 Skrevet 15. mars 2010 Oi oi oi.. ja dette er ikke lenge til!! GRATULERER og hold oss oppdatert.. dette er morsomme tråder=) har ingen tips foreløbig..men sikker mange som vil dele sine erfaringer...LYKKE TIL
mamma06og 10 Skrevet 16. mars 2010 #4 Skrevet 16. mars 2010 har ingen ideer selv. men dytter for deg her Lykke til
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2010 #5 Skrevet 16. mars 2010 Hei du! Først og fremst: Gratulerer!!! Så hyggelig med bryllup & dåp samtidig! Min mann og jeg giftet oss borgerlig helt "stille og rolig" en fredags-ettermiddag og hadde kun med oss forloverne ut og spiste etterpå. Så hadde vi fest for familien og venner halvannen måned senere. Ble veldig vellykka! Men over til deg og ditt bryllup! Har du bunad?? I så fall er det et selvfølgelig valg av antrekk spør du meg. Passer seg i en dåp, og du kan godt gifte deg i den også. Hvis ikke, så kan du ha en pen drakt (skjørt med matchende jakke til) evt. en pen kjole. Det ville du sikkert hatt i dåpen uansett. Og mannen din har vel en mørk dress...? En bryllupsfest kan jo være så mangt, og mye avhenger av hvor mange dere blir o.s.v. Det vanlige er å be til middag, med forrett, hovedrett og dessert. Også må du ha passende drikke til dette (øl, forskjellige viner til rettene, mineralvann og vann). Deretter har man kaker & kaffe med likør og cognac til litt senere på kvelden gjerne. Da kommer bryllupskaka inn også, hvis dere skal ha det. Skal du ha festen hjemme, eller skal du leie et lokale ute?? I siste tilfelle så er det bare å ringe og prate med dem som driver stedet, og de har sikkert en masse tips ang. mat og drikke, bord & pynting o.s.v. Lykke til - og igjen: GRATULERER!! :-)
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2010 #6 Skrevet 16. mars 2010 Til lykke med bryllup og dåp! Så spennende. Når det gjelder antrekk er bunad et naturlig valg hvis du har det. Mange som bruker bunad i dåp, og også en del som gifter seg i bunad Hvis ikke ville jeg gått for en fin hvit sommerkjole. Selv om du ikke skal ha klassisk brudekjole er det pent med en litt enklere hvit kjole når man er brud. Hvis dere skal ha det ute håper jeg du har booket lokale alt? De blir gjerne opptatt lenge i forveien. Vi booket lokale 10 mnd før vi giftet oss, og da var mange lokalene allerede opptatt. Når det kommer til mat er 3 retters det mest vanlige i bryllup. Siden dere skal ha dåp og bryllup samlet går jeg utfra at det er noen barn tilstede? Da mener jeg at buffet er et godt alternativ. Der finnes det noe for enhver smak. Men det kommer jo selvsagt an på hvor høytidelig dette skal være. Skal det være veldig "stivt" er nok 3 retters det beste. Lykke til med forberedelsene
mamma06og 10 Skrevet 16. mars 2010 #10 Skrevet 16. mars 2010 http://www.brudepikene.no/informasjon_om_bryllup Kansje dere kan få hjelp av en slik arrangør ? Syns det så bra ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå