KristineMed2Sønner<3 Skrevet 15. mars 2010 #1 Skrevet 15. mars 2010 Heisann! Hva gjør man når man har ett barn på 2 1/5 år som NEKTER dotrening, uansett hva man prøver å gjøre for å få det til å virke morsomt og spennende? Virker som flere jeg snakker med skal ha det til at "det er jo bare å gjøre sånn og sånn", å da føler jeg meg heller misslykket som mor akkurat der.. Hvis vi maser for mye, eller presser for hardt på, så trekker han seg jo bare ENDA mere vekk fra denne greia, så det har vi jo skjønt at ikke er lurt. Vi har kjøpt denne potten fra fisherprice, med musikk osv. men han nekter jo å i det hele tatt sette seg på den, så da blir jo liksom hele poenget med den potta borte.. Hehe.. foreløpig hvertfal.. Doen er det ikke snakk om heller.. Han hyyyyler såfort vi prøver å løfte han opp på doen mens vi iherdig smiiler og ler å later som dette er sååå gøy... Noen som kjenner seg igjen, å hva gjør/gjorde dere for å komme over kneika? For sånn som ståa er nå, så spør vi flere ganger daglig, å prøver svakt å pushe han litt, men det er blodnekt hver bidige gang. Så nå står det liksom fortsatt på vent. Jeg tenker liksom sånn at det får bare vente til HAN føler seg klar, men at vi jevnlig spør om han vil gå på do, å at det til slutt en vakker dag skjer. Men det er kanskje feil? Noen råd? MVH:
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #2 Skrevet 15. mars 2010 Slutt å spørre, det er første punkt. Men la potta stå framme slik at den virker mindre avskrekkende. Kanskje han har en kompis som kan komme og prøve potta slik at han ser at det er tøft, evt ikke skummelt.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #3 Skrevet 15. mars 2010 sønnen vår er snart 2 1/2 år og vi har ikke startet dotrening enda - og det bekymrer meg overhodet ikke. Stress ned!
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #4 Skrevet 15. mars 2010 Ta en ordentlig pause fra domaset. Det virker bare mot sin hensikt. Ta det heller opp igjen om en måneds tid eller noe. Kanskje er han mer klar da. Har forøvrig selv en jente på 2 år og 8 mnd med samme problemet. Hun har akkurat blitt villig til å sitte på do nå, har vært veldig skeptisk tidligere. Det kommer ingenting ennå, men nå er hun i alle fall over doskrekken. Satser på å bli kvitt bleia til sommeren. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #5 Skrevet 15. mars 2010 2 1/5 år - mener du da 2 år og 2,5 måned?
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #6 Skrevet 15. mars 2010 Hvor gammel er man når man er 2 1/5 år? Uansett, dere prøver for hardt. Å spørre flere ganger om dagen og å prøve å tvinge ham opp på doen mens dere ler falskt blir bare helt feil. Dere har antakelig gjort slik at han nå har hele pottetreninga langt opp i vrangstrupen. Kutt ut med en gang, og vent noen måneder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå