Gå til innhold

Gravid i uke 6 og livredd for å miste.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på det hele tiden. Vet jeg burde slappe mer av, men innimellom kommer det brunlig utflod som får meg på stygge tanker igjen.

Har jobbet hardt for denne spiren og vil så gjerne beholde den :)

Fortsatt mange uker før jeg kan nyte dette fullt ut.

Kan man få en tidlig UL om man er nok bekymret?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan få tidlig UL hvis du går privat. Sikkert offentlig også men kanskje litt vanskeligere. Jeg syns du skal ta en UL ta du er 7 uker. Da ser du hjerte som slår og kan føle deg mye tryggere. Jeg har gjort det i begge mine svangerskap.

Masse lykke til. Kos deg med graviditetet:)

Skrevet

Jeg var også bekymret, leste om alt som kunne gå galt, så etter spor på SA/MA, varrett og slett det man kan kalle hysterisk.. Men alt gikk bra, og er nå bare tre uker til termin! :) Har du en årsak til bekymring får du UL, ellers må du betale for det..

Men du kan gjøre som søsteren min; gå til gynekolog på svangerskapskontrollene, mange av dem har UL, og de får se barnet hver gang det er kontroll! :)

Skrevet

Gratulerer så mye!

Husk at det "farligste" du gjør for barnet ditt, er å gå rundt å stresse og være bekymret.

Dessuten er det slik at med mindre du har diagnosen habituell abort, oppstår de aller fleste aborter som følge av genfeil uforenelig med liv.

Forstår godt at du er stresset, men det hjelper ingenting. Forsøk å konsentrere deg om andre ting enn graviditeten. Og kost på deg en privat ultralyd; kan virke som om det er verdt pengene i ditt tilfelle.

Skrevet

Tusen takk for svar :) Dere er en god støtte.

Nå har det kommet litt brunlig utflod igjen. Hva betraktes som mye eller lite. Noen som vet?

Skrevet

Fosteret ditt er mest sannsynlig dødt.

Hadde det akkurat slik jeg.

Skrevet

Fyyyy, 19:18

Det sa du bare for å være slem.... Og selv om du sikkert er lei av slike tråder, og unødvendige bekymringer, så bør du tenke på karma.

Skrevet

sorry, var en stygg spøk...

Skrevet

Ja, det er jo latterlig morsomt å spøke med at folk skal miste et etterlengtet barn..

Skrevet

Du, jeg blødde...ikke bare brunt utflod men blod når eg var rundt 6 uker på vei. Jeg blødde friskt blod, mindre enn en menstruasjons blødning men likevel sånn at jeg måtte skifte bind. Jeg hadde ikke smerter. Hjertet slo da jeg var 7 uker på vei og gutten er i dag 2,5 år.

Slapp av, dette går fint!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...