Mayken Skrevet 15. mars 2010 #1 Skrevet 15. mars 2010 Hvilke beskjeder fikk dere etter inngrepet? Jeg ble konisert på tirsdag og fikk beskjed om at jeg fint kunne trene og være fysisk aktiv, men at jeg ikke trengte å løfte vekter på 30 kg akkurat. Og så det vanlige ang. bading,sex osv. Moren min syntes det var veldig rart, for ei hun jobber sammen med hadde vært igjennom nøyaktig samme inngrep for 2-3 år siden og hun hadde fått beskjed om å ta det så mye med ro som mulig, helst slappe av på sofaen. Inngrepene har blitt utført ved sykehus to forskjellige plasser i Norge, men jeg synes det er rart at man kan få så forskjellige beskjeder. Hva fikk dere beskjed om? Og hva gjorde dere? Jeg har vært på farten, ordnet og styret i stand til 1 års bursdag. Eneste dagen jeg tok det med ro, var den dagen jeg var på sykehuset og hadde inngrepet. Lurer også på hvor lenge det væsket fra "såret" og om dere hadde noe vondt eller ubehag i etterkant. Jeg sliter med følelsen av "nedpress" ubehagelig og det er ubehagelig å sitte. Er dette normalt?
♥ McQueen♥ Skrevet 15. mars 2010 #2 Skrevet 15. mars 2010 Jeg ble konisert for 2 år siden, og fikk også beskjed at jeg kunne stort sett gjøre som jeg ville. Så stol på det du har fått beskjed om du!
Mayken Skrevet 15. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 15. mars 2010 Ja, er det jeg har gjort. Men alle sier jeg må ta det mer med ro og nå er jeg veldig øm nedentil. Blør litt også, men det er vel naturlig alt dette vil jeg tro.
Mille** Skrevet 15. mars 2010 #4 Skrevet 15. mars 2010 Jeg måtte ta det med ro i 6 uker, men jeg blødde veldig mye, så mye at jeg måtte ta medisiner for å stoppe det.
ScaryMama Skrevet 15. mars 2010 #5 Skrevet 15. mars 2010 Jeg er drit nysgjerrig, hva er konisert? Trodde først det var en ny måte å si at man har giftet seg he he he...
Mayken Skrevet 15. mars 2010 Forfatter #6 Skrevet 15. mars 2010 Hehehe...ja, hadde det bare vært det så Konisering er at man fjerner en del av livmorhalsen pga celleforandringer. http://nhi.no/sykdommer/kvinne/diverse/konisering-5444.html
Mayken Skrevet 15. mars 2010 Forfatter #7 Skrevet 15. mars 2010 Sina: begynte du å blø umiddelbart eller? Jeg har ikke blødd noe etter inngrepet, bare litt lyserødt nå. Det jeg synes er værst er den "ømheten" jeg føler når jeg bøyer meg eller sitter.
Mille** Skrevet 15. mars 2010 #8 Skrevet 15. mars 2010 Ja, jeg blødde mye med det samme jeg våknet, og da det ikke gav seg måtte jeg i narkose igjen for å sy litt mer. Er egentlig dagkirurgi, men jeg måtte innlegges et døgn på gyn. etter operasjonen. Fikk så medisiner med hjem, blødde fortsatt ganske mye, og beskjed om å ta det med ro. Mamma kom reisende til oss for å hjelpe med husvask og sånt. ;o)
♥ McQueen♥ Skrevet 15. mars 2010 #9 Skrevet 15. mars 2010 Da tok de nok litt mer på deg enn på meg. Jeg fikk se det han fjernet og det var ikke rare greiene gitt. Bløddr litt rett etterpå, men gikk fort over. Vet du hvor mye de fjernet hos deg?
Mille** Skrevet 15. mars 2010 #10 Skrevet 15. mars 2010 Nei, men fikk ikke inntrykk av at det var unormalt mye. En kjegle sa de. )
Mayken Skrevet 15. mars 2010 Forfatter #11 Skrevet 15. mars 2010 oida, hørtes voldsomt ut. Men hvorfor tok du det i narkose egentlig? Tok det i lokalbedøvelse jeg, mener på hun sa at hun fjernet ca 1 cm
erteposen + 4 Skrevet 15. mars 2010 #12 Skrevet 15. mars 2010 Jeg må legge meg! Var sikker på at du mente gift:) Natta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå