Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #1 Skrevet 15. mars 2010 SOSIOLOG. Er det noen med erfaring til yrket her? Jeg er så vanvittig usikker på hva jeg vil og ønsker med tanke på utdanningen. Er ung alenemor, som nå driver å tar studiekompetansen - for utdanning VIL jeg ha. I den siste tiden har jeg faktisk kunne tenkt meg å jobbe på NAV eller i kommunen eller på et kontor av noe slag. Syns også sosiologi høres spennende ut. http://nks.no/Studietilbud/Samfunnsfag/Sosiologi/ (Link til NKS' studietilbud: sosiologi) Er det noen med erfaring fra NKS? Sosilogi? Jobbe i NAV? Hvordan er det? Eller jobbe i kommunen? Ønsker meg en kontorjobb, en jobb fra mandag til søndag 8-16 og en jobb der jeg kan tjene godt. Det er ikke enkelt å vite hva man vil bli "når man blir stor", nei
Gjest ->>- Skrevet 15. mars 2010 #2 Skrevet 15. mars 2010 Sosiologi er et spennende felt, men det IKKE en utdanning som sikrer deg jobb. Særlig ikke om den er fra NKS. For den type jobber du beskriver, ville jeg anbefalt sosionom, velferdsfag eller øk.adm-studium ved en ordentlig høgskole.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #3 Skrevet 15. mars 2010 Det er faktisk sosionom jeg har lyst til å utdanne meg til. MEN det betyr at jeg og mini må flytte 4-5 timer hjemfra, for å komme til høyskolen. Noe jeg egentlig ikke ser så lyst på, jeg kjenner ingen der og "storbyen" er ikke noe for meg. Så jeg vet rett og slett ikke jeg.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #4 Skrevet 15. mars 2010 Jeg studerte sosiologi. Ble ikke noe klokere! Jeg ville ikke satset på sosiologi for å få en kontorjobb. Da ville jeg nok heller satset på en annen "vei inn i kontoryrket"
Gjest ->>- Skrevet 15. mars 2010 #5 Skrevet 15. mars 2010 Du kan studere til sosionom på deltid. Da er mesteparten av undervisningen selvstudium, nettstudium og kollokvier - og så møtes man til studiesamlinger et par ganger i semesteret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå