Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan vet man om den er smittsom og trenger behandling? Det er to ulike typer etter hva jeg skjønt, en som trenger behandling og en som ikke trenger eller har jeg misforstått?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sønnen min er 4 uker å fikk dråper i dag. Han har hatt gult puss siden han ble født å siden det ikke har godt over av seg selv fikk han det i dag.

Skrevet

Ingen av typene trenger nødvendigvis behandling, men det er bare den bakterielle varianten som kan behandles med antibiotika. Om man ikke er veldig plaget eller det varer veldig lenge, vil nok de fleste leger be deg se det an.

Typisk for viral infeksjon er smerter og rødhet, typisk for bakteriell infeksjon er mye gulgrønt guff. Men det er på ingen måte slik at man lett kan se forskjell.

Skrevet

Kan jeg sende han i barnehagen i morgen? Han har puss i øyet og litt rødhet men virker ikke plaget. Dumt hvis det smitter andre men også dumt å holde han hjemme i flere dager for å se an når han er i utmerket allmenntilstand...

Skrevet

I følge anbefalingene fra folkehelseinstituttet kan du det. Men det kryr av barnehager som ikke har fått med seg disse og insisterer på at "behandling skal være igangsatt" før barnet får komme tilbake, så det er sikkert lurt å høre hva de tenker i akkurat din barnehage.

Skrevet

Takk for svar:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...