Gå til innhold

Hvor mye sviskesaft skal man gi?

Anbefalte innlegg

Gjest eelis+kian
Skrevet

Jeg syns det virker som at min lille på 5 mnd har litt problemer med magen. Jeg gav han noen skjeer med sviskesaft, men er usikker på hvor mye han egentlig skal ha? Jeg kommer nok til å blande litt i fruktmosen hans også, hvor mye skal jeg bruke der?

Han har aldri hatt problemer med magen før, så jeg er ganske grønn på dette. Har dere noen triks som kan få han til å bæsje lettere? Han presser for å få det til, men skriker og ingen ting kommer ut. Det ser ut som at det gjør vondt for han å fise også...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har en mini på 6 mnd. Vi har konsekvent blandet en, to t-skjeer i grøten morgen og kveld. Da kommer bajsen i normal gjenge iløptet av ett par dager. Om du føler der er "stans i produksjonen" så kan du gi mini noen skjeer me rein sviskemos, da f ex istede for en fruktmos. Da skjer det ting :P Desto mer sviskemos - desto mer bajs :D

Vi bruker å regulere bajsen med sviskemos. Mer eller mindre svisker alt etter som :)

Skrevet

Ah, jeg snakker om sviskeMOS hele veien i innlegget 18:10. Har aldri prøvd sviskesaften... :)

Gjest eelis+kian
Skrevet

Hehehe. Jeg vil tro sviskesaft og -mos går sånn noenlunde ut på det samme. Får vel bare kjøre på :-)

Skrevet

Har hørt at sviskesaft er mer konsentrert enn mosen, men her i gården er William så glad i sviskemos at han får 6-8 barneskjeer hver morgen, lunsj og kveld. Han ble ordentlig hard i magen av grøt, men nå er det nesten litt løst. Så mulig vi må kutte ned litt. '

Jeg blanda i grøten en stund, det følte jeg ikke hjalp. Men mulig jeg tok for lite da, ville ikke la grøten smake kun sviske ;)

Skrevet

Det er jo det da, blir jo nesten "sviskegrøt" siden vi har i hver gang. Så noen ganger dropper vi sviskern i grøten og gir heller ren sviskemos til mini en gang iløpet av dagen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...