Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #1 Skrevet 15. mars 2010 Hvordan har dere i tilfellet hatt det før kontra etter behandling? Ifht vekt, tretthet osv....
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #2 Skrevet 15. mars 2010 Jeg har lavt stoffskifte. Gikk litt ned i vekt (dessverre, for jeg er veldig tynn) og trettheten ble bedre etter ca 3 mnd på levaxin. Men er fortsatt ikke den jeg en gang var. Har lært meg å godta at jeg blir fortere sliten og ikke tåler like mye stress som før.
Mammaen til Jesper Skrevet 15. mars 2010 #3 Skrevet 15. mars 2010 Jeg fikk påvist lavt stoffskifte for litt over et år siden. Brukte nesten ett år på å komme opp i riktig dose, men nå merker jeg veldig forskjell. Mye mer energi. Også har jeg gått ned 7 kg.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #4 Skrevet 15. mars 2010 17:30 her. Jeg økte forresten dosen min etter ett års tid, for da hadde verdiene endret seg igjen. Nå som jeg er gravid burde jeg ha økt igjen, men får ikke pga. at legen er redd jeg skal gå ned i vekt.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #5 Skrevet 15. mars 2010 Jaaa, jeg har også lav stoffskifte. Skikkelig dritt. Men har gått opp 4 kg, og det er bra. For jeg er syltynn, og hadde veldig lyst til å gå opp noen kg. Få litt kjøtt på kroppen til sommer Men ellers så føler jeg meg trøtt og sliten nesten hver dag. Selv om doseringen min er mer eller mindre riktig, så føler jeg alikevel ikke at jeg har så mye krefter til å gjøre så mye.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #7 Skrevet 15. mars 2010 før medisiner: gikk opp 12 kg i løpet av 1,5 år, var konstant forstoppet, deprimert + + etter medisiner: trente vekk alle kiloene, ikke deprimert og går på do men: jeg har lett for å legge på meg, og må passe på at magen ikke blir hard.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #8 Skrevet 15. mars 2010 jeg fikk påvist lavt stoffskifte rett før jul, og har gått på levaxin i ca 3 mnd nå, har økt dosen en, gang og venter på svar på nye prøver nå for å se om dosen skal økes mer (rekner egentlig med det- siden jeg begynte på veldig lav dose) Legen sa at det kunne gå opp til to år før vi klarte å stabilisere det og fant den riktige dosen, så vi får se. Jeg gikk til legen fordi jeg var alvorlig deprimert, og var overbevist om at jeg hadde kreft eller noe annet alvorlig, fordi jeg kjente på hele kroppen at noe var veldig galt. Og dette har jeg kjent i noen år nå, men det har bare blitt verre og verre, og nå følte jeg meg så dårlig fysisk at jeg var livredd for å dø faktisk, trodde jeg hadde bare noen mnd igjen (!!!!) men jeg har vert myye syk de siste årene, infeksoner med bare ukers mellomrom de siste par årene, alvorlige infeksjoner som har krevd sykehusinnleggelse med intrevnøs antibiotika osv- og den forige legen min "gadd" ikke ta stoffskifte prøver av meg da jeg foreslo det- så derfor hadde jeg liksom sluttet å tenke at det kunne være det som feilte meg, men derimot blitt overbevist om at jeg var døds syk.. Infeksonene mine har vert i utgangspunktet harmløse infeksjoner, (halsbetennelser) men som har gjort meg døds syk, der jeg uten intrevnøs behandling hadde strøket med faktisk- var så syk at jeg ble kvalt pga hoven og gjengrodd hals at jeg måtte ligge med oksygentilførsel i flere dager, samt intrevnøse medisiner som tar ned noe av hevelsen i halsen for å åpne opp- crp steg til over 400 etter påbegynt intrevnøs behandling med antibiotika, og dette av halsbetennelse!! Hadde flere sykehuinnleggelser av samme grunn pga akutte halsinfeksjoner, men ikke så gale som den gangen der da- immunforsvaret var aldeles knekkt! og antibiotika kur på antibiotikakur hjalp vel heller ikke helt på helsen- depresjonene ble verre for hver gang jeg ble slått i bakken av sykdom. Det har vert mildt sagt ganske drygt! Vekten har økt (mye) ikke kun pga stoffskiftet i seg selv tror jeg da, men depresjonene har gjort meg veldig tiltaksløs og fastgrodd i sofaen. Lite aktivitet, og mye trøstespising har gjort sitt til at jeg har blitt ganske så.. feit Merker energien kommer mer tilbake nå, orker faktisk å gjøre vanlige ting, men duverden så fort jeg går i kjelleren! Kan holde noen timer med vanlig aktivitet (gjøære husarbeid, følge opp ungene, handle, gjøre ærend osv) men så PLUTSELIG blir jeg så sliten at jeg knapt orker å stå på beina, og slik var jeg ikke før (for noen år siden før jeg merket symptomene) Men det er likevel en stor fremgang i forhold til før jul da jeg var lammet av utmattelse og orket knapt noenting i det heletatt. Den generelle helsen er bedre også, ikke hatt infeksjoner siden før jul, (men omgangsyke har jeg hatt da, men det teller ikke i denne sammenhengen) da jeg vanligvis har hatt infeksjoner hver 4 uke ca i to år i strekk nå.. (og til de som måtte lure, jeg byttet lege nå i høst, og fant ut på første time jeg hadde hos han at det var stoffskifte mitt- dvs han la sammen en pluss en når jeg fortalte hvordan jeg hadde det, og tok stoffskifte prøve- og ringte meg noen dager etter prøvene ble tatt og gav meg medisiner!) det lønner seg å bytte lege altså, om man ikke blir hørt av den man har!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå