Gå til innhold

TILVENNING GRØT...KAN NOEN SE HIT ;-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye første dag og hvor fort kan jeg øke til full porsjon? er så annig da snuppa mi legger så lite på seg :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ga min lille bare et par-tre skjeer med maisgrøt første dagen. Økte litt hver dag.. Etter en uke var vi oppe i nesten en halv smaksporsjon. (laget at 50 ml MME og en spiseskje grøt)

Skrevet

Samme som Lene. Vi var vel oppe i en full porsjon etter to uker ca.

Skrevet

Jepp vi også brukte nok et par uker på å komme opp i full porsjon. Lag en smaskporsjon og prøv en skje eller to. De sliter jo litt med å skjønne hvordan de skal spise, så det er nok ikke stort du får inn første gangen.

Lykke til!

Skrevet

Da får vi bare være litt tålmodige...hun gapte som bare det...spste lett 3-4 skjeer...så derfor jeg fikk så lysst å gi mer..men magen må vel tilvennes..men takk for svar :-)

Skrevet

Jeg begynte med velling. Kjøpte flaskesmokk med stor åpning , laget for velling,og gir melk med noen skjeer grøt pulver. Kommer nok til å gjøre det en stund. Forsøkte å gi med skje men det ville han ikke ha enda. Han er dog bare 4 mnd.

Skrevet

Hun min vil bare ha med skje... Hun var litt urolig nå på kvelden i åtte ni tiden...kan det ha noe med di 3 små skjeene hun fikk kl 12 på dagen idag?

Skrevet

Vi begynte også med noen skjeer i noen dager før vi gikk over til smaksprosjon. Er nå på tredje uka og han får nok fortsatt ikke full porsjon. Jeg ammer alltid først og innbiller meg at han må være kjempemett!

Har ikke tenkt å gi mere fast føde før etter påske. Gullet er 5,5 mnd. Gikk litt tregt med avføring i starten. Ikke noe magevondt, men lenge mellom hver gang. Nå er det bæsj i bleien ca. 2 ganger i uka.

Tror ikke at magevondet du snakker om har noe med de skjeene å gjøre, men ikke godt å vite..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...