Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #1 Skrevet 15. mars 2010 Jeg og bf gikk fra hverandre når barnet var 3 mnd. Til sommeren er barnet 1,5 år, og bf har bare hatt barnet på overnatting 3 ganger til nå (skal ha en overnatting annenhver helg frem til sommeren). Nå vil bf ha barnet en uke i strekk til sommeren, og da vill han reise vekk. Jeg kjenner på at dette gjerne blir for lenge for barnet ettersom at dette med overnattning er så nytt. Tenker at det er lenge å være vekke fra sin tilknytnings- og hovedomsorgsperson for et så lite barn. Jeg og bf har et heller dårlig samarbeidsklima, så det er ikke muligheter for å snakke sammen på en normal måte. Er redd dette kan bli en kjempekonflikt. Hvordan har dere andre løst ferie med små barn? Evt synspunkter.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #2 Skrevet 15. mars 2010 Jeg er ikke aleneforelder, men jeg ville ikke latt en unge på 1,5 år være borte en hel uke fra hovedonsorgspersonen sin. Men så har ikke vi hatt overnatting for ungene før de ble 1 år og 9 mnd.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #4 Skrevet 15. mars 2010 Bestill time hos familievernkontoret først som sist, god hjelp å få når foreldrene ikke kan kommunisere selv. Godt med en nøytral tredjepart som hjelper til med å komme til en løsning alle kan leve med, ikke minst barnet. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #5 Skrevet 15. mars 2010 Men barnet deres må jo få bli kjent me far å ! og viss alle overnattingene går bra ser ikke jeg nå grunn til at ikke skal få ha en uke me SITT BARN Å .. Selv om dere ikke kan leve i lag eller kanskje være så gode venner må dere jo tenke på barnet, og gjøre det som er best for h*n. Jeg tenker viss jeg å bf går i fra hverandre vil jeg jo ikke nekte han samvær med ungene.. uansett hvor liten knøtte er. Og hva våres problem er får jaggu være mellom oss å noe barna ikke skal ha nå med å gjøre..
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #6 Skrevet 15. mars 2010 Det er nettopp det som er problemet - barnet må bli kjent med bf, og helst før en så lang ferie. Jeg ønsker det beste for mitt barn (det tror jeg alle gjør), og jeg er redd for at en uke i strekk med en person som barnet ikke ser så mye til vanlig kan bli lenge og utrygt for barnet (selv om det er med bf). Jeg ser ingen problem med at dette kan gjennomføres neste år, da er barnet mer modent og har forhåpentligvis etablert en stabil og god relasjon til bf. Jeg ønsker at mitt barn skal ha et godt forhold til sin far, men mener at samvær må trappes opp gradvis i takt med barnes utvikling og behov. Hl
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå