Gå til innhold

Krangling!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har ikke så veldig mye kunnskap innen dette området, men jeg tenker meg at krangling fører til stress, og stress kan påvirke fosteret. Jeg søkte litt på nettet om temaet. Og det er studier som viser at stress (les:i ditt tilfelle krangling) kan påvirke fosteret allerede tidlig i svangerskapet. I forhold til blant annet fosterets utvikling. Men andre studier sier at det ikke påvirker tidlig i svangerskapet. Altså er det delte meninger. Jeg ville gjerne tatt dette opp med jordmor for å høre hva hun tenker om temaet.

 

På den andre siden, bør en tenke på at dersom kranglingen vedvarer over lengre tid - dvs. også etter at barnet er født, at det kan påvirke det nyfødte barnet da. Jeg har hørt og lært på studiet (barnevernpedagogikk) at selv små spedbarn merker slike ting som krangling osv. Det kommer selvsagt an på hvordan kranglingen forløper seg, om det er høylytt eller om det er en såkalt "taus" krangel. Mitt råd er å ordne opp i det som ligger bak kranlingen før barnet blir født.

Men somsagt, dette er bare råd og tips.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at dette kan påvirke fosteret allerede ganske tidlig. Jeg kjenner ei som var deprimert og mye lei seg i svangerskapet, hun fikk et barn som var veldig urolig og som omtrent i sov på dagtid. I ettertid fikk hun høre at det kunna ha sammenheng med de følelsene hun hadde da hun gikk gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...