August gull Skrevet 15. mars 2010 #1 Skrevet 15. mars 2010 Har noen en enkel oppskrift på et vanlig hverdagsbrød? Til 2 former :-)
blomstre Skrevet 15. mars 2010 #2 Skrevet 15. mars 2010 Sjekk www.brodogkorn.no eller denne tråden: http://www.dinbaby.com/forum/thread/141584308 :-)
**mamma'n til 1, 2 og 3 Skrevet 15. mars 2010 #3 Skrevet 15. mars 2010 Jeg har nettopp bakt 4 brød som skal i ovnen. Pleier å beregne ca 5 dl vann på hvert brød, 2-3 ss olje. Så hiver bjeg oppi det melet jeg vil ha. Passer alltid på å ha havregryn oppi, da blir de saftigere. ca 50/50 grovt og fint. Har jeg rester av frokostblanding hiver jeg det oppi. Idag tok jeg noen never honnikorn også (måtte få brukt det opp, bomkjøp) max 1 ts salt pr brød. Men deigen må eltes godt, helst 10 min med maskin!!! Lykke til:)
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 15. mars 2010 #4 Skrevet 15. mars 2010 Ca 8-9 dl vann 1 pk gjær 2-3 dl kruskakli 2 dl havregryn (eller mer om du vil) 2 SS maltekstrakt eller sirup (namnam) 2 ts salt Solsikkekjerner om du liker det, 1.5 dl ca grovmalt hvetemel ca 1-2 dl og resten hvetemel, sånn at det blir en passe deig La kruskaklien og havregryna svelle i ca 10 min før du har den i. Så blander du bare i resten. Lurt å begynne med krusen og gryna, blande malten eller sirupen i vannet. Bruker bare sånn ca oppskrift ettersom hvor grovt eller fint jeg vil ha brødet. Dette er ganske fint =)
Gjest amandine Skrevet 15. mars 2010 #5 Skrevet 15. mars 2010 Og mine brød finner du inne på Krangle, på steketermometertråden;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå