Gå til innhold

Jobb..Øke opp fra 80% til 100% stilling, når bør man gjøre det egentlig?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Tenker å øke opp til 100% sånn at jeg får litt mer permisjonspenger. Er det for sein å gjøre det etter sommerferien? 3 mnd før jeg skal ut i permisjon ca...? Er det lover og regler på sånt??

 

Får forresten utbetalt lønn fra arbeidsgiver i permisjonen, som igjen får tilbakebetalt fra NAV..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det lurer jeg og på, kunne tenkt meg det selv. Jobber nå 80%, og vil gjerne ha 100% stilling når permisjonspengene skal regnes ut.. Men, sånn som ting er nå så er jeg nok ikke i form til å jobbe 100% enda, er så kvalm med oppkast..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er akkurat i samme situasjon. Jeg jobber 80 % ut juli måned, og har bedt om å få gå opp i 100 % 1.august. Dette skal gå helt fint.

 

Jeg har vært åpen overfor min arbeidsgiver ang graviditeten, og sjefen mente at det skulle gå bra å få 100 % grunnlag til permisjonen som da vil starte i oktober en gang. Det er ikke helt sikkert, men det var stor sannsynlighet for det.

 

Lykke til med videre undersøkelser og svangerskap:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fortalt noe til arbeidsgiver enda for jeg venter på å få en fast kontrakt. Han sier jeg får den, men tør ikke si noe før jeg har skrevet under på den..

 

Og vet rett og slett ikke om han er snill nok til å la meg øke til 100% når han vet jeg er gravid..hm.. Derfor jeg lurer på å øke før jeg sier fra, men da blir det noe slitsomme måneder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at hvis det er en fast 100 % stilling så er det som gjelder i det du går ut i permisjon, hvis ikke er det gjennomsnitt av de siste 6 mnd før sykemelding/permisjon...har jeg hørt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg eier jo en 100% stilling i bunn, har bare permisjon fra de siste 20%, så sjefen kan ikke nekte meg å øke opp til 100% ihverfall.

 

Hm, vanskelig dette her..

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er i samme situasjon med permisjon de 20% i nye kontrakten, så da stiller det seg kanskje annerledes for meg og at han ikke kan nekte meg å øke til 100% når den tid kommer.

 

Men, sender man ikke inn krav til penger til NAV ganske tidlig, så hvis man da jobber bare 1 måned før permisjon 100% feks, hvordan kan de da vite at det er 100% som gjelder og ikke 80% når de beregner grunnlag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Permisjonen blir regnet ut fra inntekte 6 av di 10 siste månedene før du går i permisjon. Di regner ut hva som du kommer best ut med. Så du burde nok begynne i full nå og heller eventuelt bli sykemeldt hvis du ikke klarer full jobb senere i svangerskapet.

 

En annen ting er hvis arbeidsgiver forskuds betaler permisjons pengene dine og du blir ansatt i full stilling før du går ut i permisjon, da skal du ha permisjonspenger fra full stilling uansett når du tiltrådde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt forrige svangerskap gikk jeg opp i 100 % stilling (fra 80) 4 mnd før jeg gikk ut i permisjon. Da jeg leverte lønnsslipp til NAV, leverte jeg bare inn en lønnsslipp, og på den stod det 100%. Jeg fikk ikke beskjed om å levere inn lønnsslipper for siste 6 mnd. Hvis rett skulle være rett, ville det blitt regnet ut et snitt for meg, som ville tilsvaret mindre enn 100%. Mulig saksbehandlere gjør jobben sin ulikt, og at noen ikke er så nøye på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare kommentere mitt eget innlegg: Dette går helt bra så lenge jeg ikke blir sykemeldt i svangerskapet. Hvis jeg feks blir sykemeldt i september og ut svangerskapet, så går jeg ned til 80% grunnlag. Så jeg krysser fingre og tær... Heldigvis har jeg en GOD arbeidsplass som er flinke til å tilrettelegge og ta vare på sine ansatte:-) Håper helsa holder til oktober i det minste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hvordan er dette med permisjon å sånn når arb.giver betaler ut lønn og får det tilbake fra nav? er det de samme reglene om 80% lønn i ett år og 100% noen mnd mindre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...