superk Skrevet 15. mars 2010 #1 Skrevet 15. mars 2010 Hei jenter! Har et spm ang feriepenger. Prøver å regne ut hvor mye jeg har å rutte med om jeg tar et par mnd ekstra permisjon med nestemann. Har termin i mai og håper på å vente til aug 2011 før han beg i bhg. Men det kommer jo litt ann på økonomien da. Derfor er mitt spm: Opparbeider jeg meg rett til feriepenger for perioden jeg er i permisjon når jeg er fast kommunalt ansatt og for lønn fra arb.giver som igjen får refundert fra nav? Sist jeg var i barselperm var jeg ikke i fast jobb og fikk en real overasskelse da jeg oppdaget at jeg ikke fikk noe særlig feriepenger. (fikk da utbet. rett fra nav).
Gjest Bjørnen Collargol*gravid Skrevet 15. mars 2010 #2 Skrevet 15. mars 2010 Mest sannsynlig får du det, men for å være sikker så hør med arbeidsgiveren din. Det er ikke noe du har krav på, men som regel utbetaler de feriepenger når de får refundert pengene av nav.
¤Kab&snuppene2006&2010¤ Skrevet 15. mars 2010 #3 Skrevet 15. mars 2010 Jobber også fast i kommunen som deg. Jeg opparbeider meg fullt med feriepenger,så da gjør nok sikker du også det.
Gjest Skrevet 15. mars 2010 #4 Skrevet 15. mars 2010 ja som offentlig ansatt vil du få utbetalt full pott med feriepenger.
juni-august-mai gull:):):) Skrevet 16. mars 2010 #5 Skrevet 16. mars 2010 Noe som er ganske feigt for oss som ikke jobber i det offentlige:(.... Hvorfor får kun dere,men ikke vi andre,forstår ikke helt det der jeg..
Tredje drøm Skrevet 16. mars 2010 #6 Skrevet 16. mars 2010 Sist jeg var i permisjon, jobbet jeg i en forholdsvis liten privat bedrift, og da fikk jeg også det - så det er avhengig av hvilke personalavtaler bedriften har - er ikke bare for de som jobber i det offentlige. (Hadde i tillegg bare et vikariat, men det ble gjort likt for alle uansett fast ansettelse eller ikke.)
juni-august-mai gull:):):) Skrevet 16. mars 2010 #7 Skrevet 16. mars 2010 Spør vi arbeidsgiver om dette da?? Jeg får utbetalt sykelønn fra nav nå,har det noe å si??
Guttemamma75 Skrevet 16. mars 2010 #8 Skrevet 16. mars 2010 Nå har ikke akkurat vi som jobber i det offentlige så mange andre goder akkurat - lønna ligger også generelt lavere enn i det private.. Betalt mobil, bil og data kan vi se langt etter og kurs er det de færreste som får... Så NOE godt må det jo vi også ha og da er det på disse rettighetene vi "tjener det inn igjen"....
Tredje drøm Skrevet 16. mars 2010 #9 Skrevet 16. mars 2010 juni-august-venter mai gull:) : du kan spørre arbeidsgiver om det er de som betaler permisjonspengene til deg og får refundert fra nav, eller om det er nav som tar over ansvaret for utbetalingen til deg. Vet at dersom det er nav som gjør det, så regner de ut feriepenger bare for noen uker, så det blir ikke så mye. Jeg jobber i kommunen nå, og som tidligere nevnt i en privat bedrift under forrige permisjon, og hos oss er det slik at jeg får min vanlige lønn fra arbeidsgiver, også nå når jeg er delvis sykemeldt, og så får de det refundert fra nav. Og når jeg går ut i permisjon, får jeg fortsatt utbetalingene fra arbeidsgiver, som jo da får refusjonen fra nav. Og arbeidsgiver regner ut feriepenger som normalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå