Verbena Skrevet 15. mars 2010 #1 Skrevet 15. mars 2010 Hvordan behandler kompisene til mannen din deg? Min samboer har et par kompiser som har gitt helt krystalklar beskjed om at de synes han fortjener noen bedre enn meg. Siden jeg har barn fra før og ikke minst fordi at FØR jeg og han ble sammen så hadde jeg sex med en da felles kollega av oss en gang i fylla. Det har aldri vært et tema mellom oss, og samboeren min og han er fremdeles kollegaer. Og ikke minst så er de veldig gode venner og vi har ofte besøk av han. Men barndomskompisene til sambo mener jo tydeligvis at dette er grusomt og at han burde få meg bort så fort som mulig! Hva er din erfaring? Om du er blitt dømt nedenom og hjem før de har møt deg sånn som det jeg er blitt har det blitt bedre eller har bare all kontakt med disse kompisene forsvunnet?
NostraStoria Skrevet 15. mars 2010 #2 Skrevet 15. mars 2010 Jeg har ikke vært borti d samme som deg, men vil gjerne fortelle en ting om gutter..Kompisene er sykt viktig for dem. De har prinsippet "Bros before hoes". Vet det høres helt fjernt ut, men mange gutter er slik. Skal ikke ta alle under samme kam da. Meeen, de har ikke akkurat gitt deg noen sjanse...dårlig gjort. Kanskje de ombestemmer seg når de blir skikkelig kjent med deg? Tror det kan bli bedre!
CMH Skrevet 15. mars 2010 #3 Skrevet 15. mars 2010 Har ingen erfaring, men har du snakket med samboeren din om dette? Kanskje han bør ta seg en prat med kompisene? Synes det er fryktelig urettferdig å dømme deg sånn uten at de kjenner deg..
NostraStoria Skrevet 15. mars 2010 #4 Skrevet 15. mars 2010 Helt enig med Mamma mø her. Snakk med sambo du!
Verbena Skrevet 15. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 15. mars 2010 De få som har møt meg sier værtfall at de synes jeg er koselig å sånt. Hovedproblemmet er vel egentlig at de har en i gjengen som er ganske så sjef, han har vært det siden barne/ungdomsskolen og de andre lar han holde på. Han hadde bestemt seg for hva salgs type person jeg var før han traff meg og etter det så har jeg ikke møt noen nye liksom. Noe ligger vel også på at han vet at jeg sier fra om det er noe jeg reagerer på og han og flere i gjengen er beryktet for å kjøre fort, uforsvarlig og i fylla. Sambo er den første i den harde kjernen av gjengen som roer ned, de andre er stortsett single å bruker helgene på kompiser og alkohol! Lurer litt på hvordan det blir om 1mnd for da flytter vi på den siden av byen, nå bor vi i andre enden. Blir spennede å se om vi plutselig blir innvadert =P
Verbena Skrevet 15. mars 2010 Forfatter #6 Skrevet 15. mars 2010 Vi har snakket masse om dette. Men han unnskylder de litt med at vi bor på andre siden av byen for de fleste av kompisene hans, så derfor kommer de ikke innom osv. Blir spennende å si om de kommer til å komme innom når vi flytter inn i nabolaget om 1mnd... Han har jo noen få kompiser som vi ser noe til da, men er bare en av de "gode gamle" som tar kontakt. Virker ikke som han bryr seg så hardt egentlig, men jeg synes jo det er trist at han blir kuttet ut fordi at han har meg og ungene mine.
erteposen + 4 Skrevet 15. mars 2010 #7 Skrevet 15. mars 2010 Det har jo vel ikke så mye med om en har barn eller ikke, og problemstillingen kan jo lett oppstå i de fleste relasjoner når en kommer med en ny partner venneflokken kanskje ikke helt liker. Bestekompisen til mannen min likte ikke meg da vi ble sammen, og han var rett og slett sjalu. Han forteller åpent om det nå, og han likte ikke at alt endret seg i deres relasjon og min samboers framtidsplaner. Han sa til min samober en gang at han mente at vi ikke var rett for hverandre, og det må en god kompis få lov til. Jeg er utrolig glad for at han aldri fortalte det til meg, og det burde nok ikke din mann gjøre heller i første omgang, og han sa vel at han setter pris på at du vil det som er best for meg - men dette tar vi ikke opp igjen for jeg er lykkelig med erteposen selv om hun drar meg med til langtvekkistan. Nå kan vi le av det, men for bestisen var dette en langvarig kjærlighetsorg. I dag er det vel vi to som er nærmest, og hadde min mann fortalt det til meg den gang tror jeg vårt forhold i dag hadde vært anspent.
Tante Blås Squaw Skrevet 15. mars 2010 #8 Skrevet 15. mars 2010 Hva slags kompiser er det han har da, Verbena? Fjortenåringer? Uansett er det jo hva samboeren din føler for deg som er viktig, ikke hva gutta boys syns. Kanskje de er misunnelige på samboeren din fordi han har fått seg ei bra dame )
SuperGlad Skrevet 15. mars 2010 #9 Skrevet 15. mars 2010 er det single gutter uten barn???? For dem kan vel en alenemor med to barn høres skikkelig uinteressant ut, å den skjønner jeg om de er alene og uten barn. ser man ikke verdien i livet med barn, skjønner man ikke den verdien så er vi nok litt kjedelige sånne som oss De kjenner deg ikke, de vet ingenting om deg og dine små. Det de egentlig BØR tenke på er at du er en voksen dame som har ansvar for 2 barn, som prioriterer familien dere 4 har skapt. Du og dine beriker livet til kjæresten din, men dette ser de nok ikke siden de ikke har opplevd selv hvor berikende et familieliv er.
Verbena Skrevet 15. mars 2010 Forfatter #10 Skrevet 15. mars 2010 ca 25år på papiret og rundt 16år mentalt =P Kan jo nevne at svigermor har tulla med at hun nesten bør betale meg for å holde på han! Så han holder seg mest mulig rolig, å det sier vel litt om gjengen!
Verbena Skrevet 15. mars 2010 Forfatter #11 Skrevet 15. mars 2010 Storsett single gutter uten barn ja.... Så vi er jo helt forferdelig kjedelige som ikke er med på fest hver eneste helg, ikke drikker oss så fulle at vi ikke vet hvem vi er og ikke minst ikke er med på å kjøre i fylla! Mulig det er noe i det samboeren min sier at om noen år når de selv roer ned så er det oss de kommer til! Vi får nå se. Jeg vet værtfall hvem de kommer til om de oppdager at ei de har hatt sex med i fylla er gravid, for den har vi allerede opplevd.
Ugl@ Skrevet 15. mars 2010 #12 Skrevet 15. mars 2010 Jeg har en fra før jeg traff mannen min, men har ikke fått noen negative tilbakemeldinger fra kompisene til mannen eller mannens familie for den del. Om de har sagt noe bak min rygg eller mannens rygg vet jeg jo ikke da. Synes kompisene til mannen har vært trivelige gutter som har tatt godt imot meg. Jeg og mannen var i bryllupet til en av mine ekser som fortsatt er en god venn, han var også gjest i vårt bryllup, så vi er nok kansje litt tolerante av oss i vår krets. :-) At jeg har en fortid fra før av har heller ikke noe å si for mannens del, sånn er livet og litt må man vente når man finner hverandre i midten av 20åra :-)
kua kalva,drektig igjen Skrevet 15. mars 2010 #13 Skrevet 15. mars 2010 blir dømt nedomoghjem jeg, fordi jeg er skilt da
Verbena Skrevet 15. mars 2010 Forfatter #14 Skrevet 15. mars 2010 d glemte jeg faktisk å ta med, men det er jo faen meg jeg også! Ikke rart de dømmer oss nedenomog hjem gitt.... =P
kua kalva,drektig igjen Skrevet 15. mars 2010 #15 Skrevet 15. mars 2010 nei vi har jo brutte ett løfte:p
Mamma'n til H og A + spire Skrevet 16. mars 2010 #16 Skrevet 16. mars 2010 Nå er jeg ikke samboer med kjæresten min enda, men som mor til 2 fra før av så har jo kompisene til kjæresten min måttet gjøre sine tanker om meg. Og der må jeg si at situasjonen er helt annerledes! Blitt akseptert med en gang, og er nå en del av gjengen (både gutter og jenter i den) her i byen. Bor litt vekk fra hans barndomsby så når det gjelder de aller eldste vennene hans så har jeg ikke møtt dem så ofte, men de gangene har det jo gått bra, og jeg er venn med dem på facebook. Sist jeg så dem så fikk jeg vite at jeg var drømmedama til kjæresten min og at de kunne helt klart se hvor mye han elsket meg. Men ting var helt forskjellig med eksen min. Der ble jeg aldri inkludert, hverken av han kompiser eller venninner. Det var veldig ensomt for meg siden jeg flyttet til hans by. For meg var det derfor viktig at mine og min kjærestes venner likte oss. Sånn sett var vi heldige som hadde en del felles venner, men uavhengig av det har jo hans kompiser (som er barnløse gutter i 20-åra) akseptert meg. Og uten å fortelle for mye her så har jeg også ligget med noen disse barndomsvennene kjenner før jeg traff kjæresten min. Hva sier samboeren din til dette? Han vil vel at dere skal ha grei kontakt? Tror ikke jeg hadde likt om mine venninner kun hadde negative ting å si om min kjære.
Verbena Skrevet 16. mars 2010 Forfatter #17 Skrevet 16. mars 2010 Han bryr seg faktisk ikke så veldig. Er bare et fåtall av barndomskompisene hans jeg har møtt fordi at "sjefen" i gjengen ikke liker meg og derfor blir vi ikke bedt med når det skjer noe. De fester stortsett hver eneste helg og siden jeg har 2 barn så sier det seg selv at vi ikke kan være med på det kjøret, ikke orker vi heler. Kjekt å ikke bare ligge i fosterstilling på søndagene å. Vi har jo venner som vi ser en god del til, men av hans "gode gamle" er det bare 1 vi ser jevnlig + 2 han snakker med annet enn når han treffer de tilfeldig. Nå mener han jo at det nok vil endre seg når vi flytter på den siden av byen der de fleste bor. De vi har kontakt med har såvidt jeg har fått med meg bare positive ting å si om meg, så det går ikke på at jeg er en grusom person. Men det er vel ikke bare enkelt å være kompis når en i gjengen plutselig får seg dame med unger og blir veldig mye roligere enn før. Velger familiekos istede for å være med å feste f.eks. De kommer vel tuslende når levra deres får nok =P
Gjest Skrevet 16. mars 2010 #18 Skrevet 16. mars 2010 Bros before hoes-mentalitet finner man hos gutter, men aldri hos en ekte mann. Unner alle dere med slike gutter til kjæreste en mann som min, en skikkelig viking som gjør alt for at jeg og gutten vår skal ha det bra. Han ser på det som sitt ansvar, og jeg føler meg som en dronning... Bros before hoes...alle slike gutter jeg har møtt på i hele mitt liv har også en annen stor kjærlighet...kuken!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå