Gå til innhold

har alle unger automatisk mors fastlege? bestille time til stedattera mi,...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal bestille time hos lege til stedattera mi- det er barnets far ( min samboer) som skal følge henne..da mora ikke velger å ta tak i ting...situasjonen er den at jeg er litt usikker hvor jeg skal bestille time...Barnets mor ante ikke om hun og dattera har samme fastlege og mente at skulle en av oss følge dattera måtte vi bestille hos vår fastlege??

Noen som vet?

har prøvd ringe legekontoret der mora har fastlege i hele dag, men kommer ikke gjennom.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jeg tror ungene har mors fastlege, har aldri vært noe spørsmål her, de fikk automatisk min fastlege:)

Gjest sug lut
Skrevet

Du kan jo prøve fars fastlege, han er jo like mye forelder.

Gjest sug lut
Skrevet

Og hvis det er han som skal følge opp uansett kan det være en fordel.

Skrevet

Takk for svar- ja jeg og mente det var sånn. Men her mener barnets mor at skal noen andre følge ungen så må vi bruke vår egen fastlege...syns det høres veldig rart ut.... får ringe og ringe, så kommer jeg vel gjennom...

Skrevet

Barn under 16 år følger mor. Da jeg var på 6 ukers kontrollen så skrev jeg inn barnet mitt hos min lege. Dette er hovedregelen - selv om legen skulle ha full pasientliste allerede.

Skrevet

Ok, da går jeg ut fra at hun har samme fastlege som sin mor- men hun kan vel følges dit av sin far? Ser at noen mener han kan ta henne med til sin lege?? Er vel greit samle en journal på jenta som for oss andre?

Litt usikker jeg nå,

Skrevet

Jenta bør gå til sin lege - der har hun sikkert vært før.

Men hun kan følges av hvem som helst, det trenger ikke være mor.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Barnet KAN alltids få time hos fars lege, det kommer ann på hvor grei legen er. Er det fulle lister kan det hende dere er heldige og alikevel får lov å bruke han. Er det ledig bør de se litt mer gjennom fingrene på det. Det må forøvrig ordnes med nav etterpå, slik at legen får penger fra nav for at barnet står der.

Men ja, alle barn tildeles mors lege uavhengig av kapasitet.

Skrevet

Husk at dere fritt (om det er ok for mor såklart) kan endre til fars fastlege, selv om denne på papiret har fulle lister.

Men da skjer vel endringen fra den 1. i påfølgende måned, så det hjelper lite for i dag.

Også kan dere gå inn på MinFastlege

https://tjenester.nav.no/minfastlege/innbygger/visloginside.do

og finne ut hvilken lege hun har. Regner med far får tilgang til den informasjonen på sine sider der. Det er også samme sted som man endrer fastlege.

Lykke til.

Skrevet

Dere kan bruke fars fastlege! Det har vi gjort, det er bare far som har fått bytta fastlege siden vi flytta...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...