MammaTherese84 Skrevet 15. mars 2010 #1 Skrevet 15. mars 2010 Mannen min kjøpte fersk peppermakrell til meg på lørdag, som jeg har spist en god del av (over halvparten). Plutselig kom jeg på at dette kanskje ikke er noe jeg bør spise?? Arrg, jeg blir så irritrert på meg selv , og ikke minst bekymret for babyen...!!! Det stod ingenting på pakken...bare innhold, altså; makrell, pepper, paprika, ol. Men den er nok røkt... Tror dere dette kan ha gjort stor skade?:/ *litt hysterisk og oppgitt*
Pixie Power Skrevet 15. mars 2010 #2 Skrevet 15. mars 2010 Det står vel ar man bør spise de røkte variantene ferskest mulig hvis man først skal spise det. Det går som regel veldig bra! Ikke bekymre deg, de fleste av oss har vel gått på en sånn liten smell med noe man ikke burde spis/drukket/gjort, men husk at det er svært sjelden det faktisk går galt. Så når saken er at "spist er spist", så er mitt råd og velge å tro at det gikk bra, men ikke gjøre det samme en gang til :-)
Pixie Power Skrevet 15. mars 2010 #3 Skrevet 15. mars 2010 Har forresten hørt at varmrøkt kan spises...
MammaTherese84 Skrevet 15. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 15. mars 2010 Tusen takk for svar, kjære du! Mannen sjekket opp produktet på nett, og det er heldigvis varmrøkt...!! Vet du forresten om d er trygt å spise biff? Jeg hadde på lørdag...men vi kuttet den opp i biter og fikk den helt gjennomstekt.... Spist er spist, ja...jeg har nok en stor tendens til å krisemaksimere litt...but what to do...hehe Igjen, tusen takk for svar )
Pixie Power Skrevet 15. mars 2010 #5 Skrevet 15. mars 2010 Biff som er gjennomstekt er null problem :-) Alt som er stekt eller kokt er trygt. Og sushi hvis fisken har vært frosset først. Men det er ikke moro å sitte etterpå å tenke at man har gjort noe dumt, nei. Jeg har drukket vørterøl, så du kan jo tenke deg hva jeg følte da de nylig trakk tilbake alt fordi det var tappet feil, altså alkoholholdig øl, på noen flasker! Men som mannen sa: "du ville luktet og smakt forskjell!", og det er nok sant, men jeg har likevel vært litt usikker, hehe. Det var bare ett sted i landet de fant feilen, så jeg er nok trygg... Man vil jo så gjerne gjøre alt riktig og ikke utsette den lille for noen som helst risiko :-)
MammaTherese84 Skrevet 15. mars 2010 Forfatter #6 Skrevet 15. mars 2010 Puh, det var godt å høre!!) Hehe, stakkars deg, det kan ikke ha vært en god følelse det heller!!men det er vanskelig, som du sier, å slippe tak i den følelsen som gjør en usikker... Jeg tenker også du er trygg, men skjønner veldig godt at du ble bekymret! Vørterøl kommer nok aldri til å bli det samme igjen )
Pixie Power Skrevet 15. mars 2010 #7 Skrevet 15. mars 2010 Kjøpte inn i dag igjen, og tok en flaske i sted (det eneste som funker nå som jeg ikke liker kaffe), men mannen må herved stille opp for lukte- og smakstest før jeg drikker fra en vørterølflaske igjen, hehe ;-)
MammaTherese84 Skrevet 15. mars 2010 Forfatter #8 Skrevet 15. mars 2010 hahaha, det er bare på sin plass at mennene gjør en innsats, enten om det handler om psykisk støtte, rengjørere eller som en ekstra "lukte- og smaksforsikring" )
Corneliuss Skrevet 15. mars 2010 #9 Skrevet 15. mars 2010 Mattilsynets sider er veldig bra oppslagsverk dersom du har andre ting du lurer på om er ok å spise =O) http://matportalen.no/Emner/Gravide
TillaMaria81 Skrevet 15. mars 2010 #10 Skrevet 15. mars 2010 Hæ? Kan man ikke spise makrell? Gjelder det makrell i tomat også? Det har jeg spist masse av, hjelp!!!
Moni:)m/spire:) Skrevet 15. mars 2010 #11 Skrevet 15. mars 2010 Joda, man kan spise makrell:) Jeg har spist både peppermakrell og makrell i tomat opptil flere ganger i uka.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå