Gå til innhold

Smånervøs her...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitte her og lurer på om jeg kan være gravid igjen... Venter på å få satt inn spiral, og frem til nå har jeg brukt EL-tester i mellomtiden. Det har jo fungert ganske greit helt til nå. Holdt øye med syklusen, ikke sex hvis testene begynner å bli svakt positive, og vente til det har gått 4-5 dager ihvertfall.

Når testene blir positive så er det vel fremdeles en dag og to til EL faktisk er? Jeg trodde ihvertfall det.

Anyway: Her sitter jeg og har hatt smerter i venstre side siden forrige tirsdag, og har tatt en EL-test igjen for å sjekke om det kanskje kunne være at jeg var gravid. Siden jeg skal begynne på p-pillene mens jeg venter (leeenge) på spiralen, så tenkte jeg å sjekke slik at jeg ikke tar dem når jeg absolutt ikke bør. Og den EL-testen var positiv!

Jeg har brukt EL-test som G-test før, og det har fungert helt fint og vært like stabilt som G-test. For min del ihvertfall. Og nå rett før mens skal de jo ikke bli positive fordi det er ventet EL ihvertfall!

Så nå kan vi risikere å ha 3 unger her. Ikke verdens verste scenario det, og vi har vel ikke sett på det som noen krise om vi skulle ha et uhell heller da. Men nå må vi altså muligens bytte bil til en som det er plass til 3 barneseter i, vi må spinke og spare på hver en krone hvis bare en av oss skal være i jobb i 2 år til, og jeg GRUER meg til en eventuell fødsel nå, spesiellt siden det er så kort tid siden sist.

Vet vel ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men jeg måtte bare få det ut. Er vel kanskje ikke helt 100% forståelig skrevet heller, men bær over med en fortvilt og litt engstelig sjel da...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

www.pernille.info

Ikke bare el.testene du skal stole på, sekretet ditt har en stor påvirkning om det kommer sæd opp til egget eller ikke.

El skjer som regel samme dag eller dagen etter positiv el.test.

Har den el.testen din en like sterk eller sterkere strek enn kontrollstreken?

Hvis ja, så er du sannsynlig gravid....om den ikke er det så må du forstå at det hormonet som blir forhøyet ved el alltid finnes i kroppen vår, så om det er en svak strek så kan det være det som gir utslag.

Lykke til! ta en ordentlig test så fort du har mulighet for det ;-)

Skrevet

Joa, eggløsning er litt etter at testen blir positiv. Men det er mulig å bli gravid ved samleie i perioden ca en uke før til ett døgn etter eggløsning.

Om det er noen trøst; det er mulig å ha flere lh-stigninger i en syklus (altså det som gir utslag på en eggløsningstest), selv om man ikke har eggløsning på alle disse. Det er likevel mest sannsynlig at en positiv eggløsningstest betyr enten at eggløsning skjer nå eller at du er gravid.

Skrevet

De to strekene er akkurat like sterke. Den kom ganske kjappt også, etter halvannet minutt eller så...

Jaja, er det så er det. Mensen skal ikke komme før om et par dager, men jeg får ta en digital test så snart som mulig.

Som sagt så er det ikke noen stor krise, men vi så liksom ikke for oss å få flere barn. Ihvertfall ikke med bare ett års mellomrom.

Men vi får se om ei uke eller så når det går an å ta en skikkelig G-test.

HI

Skrevet

Joda, "pila" vet om det der, men nå skal jo mensen komme om et par dager, så det at det er EL-tid er nok ikke så veldig aktuellt :-) Kanskje bare for sterk urin? Har vært litt uggen og dehydrert også i det siste..

Nei, får vel bare prøve å slappe av og ikke tenke på det :-)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...