Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ut ut å handle ammeinnlegg å amme-bh.. Tenkte på ull innlegg, men hvor mange burde jeg ha? Å må jeg kanskje ha vanlige også?

Å hvor mange bh`er trenger jeg?

Å en ting til..

Hva har dere i stuen, som baby skal sove i, på dagtid?

Jada, jeg er førstegangs... ;) hihi

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du vil trenge vanlige utenpå ullinleggene, for de tar ikke opp så mye veske, men er kjempedeilige å ha mot brystet (jeg bruker det selv om jeg ikke lekker mye - men er litt sår).

Bher lurer jeg på selv, men jeg tenker for min egen del kanskje 4-5 stk. Sur melk er ikke noe særlig å gå rundt med, så de må nok vaskes ofte, og da er det greit å ha flere så man slipper å "vente" på dem og å måtte vaske hver dag.

Jeg er så heldig at jeg får en vugge av kommende besteforeldre til å ha i stuen :-)

Skrevet

Jeg har handlet to sett med ullinnlegg pluss engangsinnlegg.

Ammebh har jeg ikke peiling på. Tenkte jeg skulle kjøpe to til å begynne med å så får jeg se an behovet etter det.

Jeg har en reiseseng i stua som jeg skal bruke som soveplass/lekegrind. Skal bygge den litt opp med en madrass oppi slik at den blir bedre å ligge i. Veldig greit å ha noe med litt høye vegger når man har hunder i hus. Ikke det at jeg snur ryggen til selvsagt, men det er fort gjort at det kommer et lite nuss fra en av hundene i tillegg til at hår blir det fort mye av i ting som ligger nær gulvet :-)

Skrevet

Jeg hadde 5 par ullinnlegg og 5 ammebh'er. Det var akkurat passe, eller kanskje litt lite. Spørs litt på om en lekker mye, og det gjør en gjerne i begynnelsen. Du bør absolutt ha vanlige engangs ammeinnlegg også, ellers så blir bh'en våt!

Sist hadde jeg vugga i stuen, men nå som jeg får nr 2, regner jeg med at det blir litt kavete hvis "stor"jenta mi skal oppi vuggen hele tiden, så jeg kommer til å bruke vogna.

Skrevet

Jeg hadde 8 par ullinnlegg - men jeg lakk mye i begynnelsen. Hadde alltid engangsinnlegg over, da ullinnleggene ikke holder på mye væske (men de isolerer selv i våt tilstand). Greit å ha flere, de lukter fort surt om du ikke vasker dem etter en dag med mye lekkasjer.

Vi skal bruke lekegrinda til soveplass i stua. Har en slik lekegrind i tre hvor bunnen kan heves høyt opp, og har sengekant rundt og krabbeteppe oppi, slik at det blir en myk, trygg og god soveplass. :)

Skrevet

Min erfaring er at man ikke burde ha ullinnleggene rett på puppen, men ha engangsinnlegg mellom (som man skifter ofte). Hvis man får trøske er dette vanskelig å få bort fra ullinnlegg, fordi disse ikke kan vaskes på så varmt vann. Og trøske er vondt og vanskelig å bli kvitt. Jeg har 4 amme BHer, det burde vel holde en stund. Du får se an behovet ditt, noen lekker mer enn andre og har behov for å skifte BH oftere. Vi har kjøpt vogge som babyen skal ligge i nede i stua. Brukte det sist også, og det fungerte fint. Lykke til :-)

Skrevet

Hmmm kan ikke ammeinnleggene vaskes på varmt vann? På ullinnleggene jeg har står det 60grader.. er ikke det anbefalt likevel?

Jeg kommer uansett til å ha engangsinnleggene på innsiden, men ble usikker på gradene nå. De er jo dyre, så vil ikke ødelegge dem!!

Skrevet

Vet ikke, kanskje det er kommet noen "nye og bedre" ullinnlegg etter sist jeg var gravid (som jo er 8-9 år siden)? De jeg hadde den gang kunne i hvertfall ikke vaskes på mer enn 30 grader, som er altfor lite for å drepe soppen. Men om de kan vaskes på 60 grader er jo problemet løst.

For å forebygge trøske er det jo imidlertid viktig å holde seg tørrest mulig, noe som ikke er lett når man lekker mye i begynnelsen. Jeg tror derfor jeg likevel ville brukt papirinnlegg mellom for å kunne bytte ofte, selv om slike ullinnlegg "puster". Men her er det sikkert ulike erfaringer ute og går.

Skrevet

Ikke kjøp for mange bh nå. Du vet jo ikke hvilken størrelse du er etter fødsel. Vanlig at det går litt opp i alle fall rett etterpå. Så at jeg har 5 stykker fra forrige gang, men mener jeg hadde to til som ble utslitt. Brukte bare en gangs innlegg, men har hørt det har kommet ullinnlegg med pul-bakside som ikke lekker. Vurderer det selv.

Skrevet

Jo da, mange ullinnlegg kan vaskes på 60 grader. Min jordmor påpekte at jeg burde kjøpe dem, da de bør vaskes ofte.

Jeg har bare kjøpt et sett foreløpig, og én amme-bh, for jeg vet ikke hvilken størrelse jeg trenger etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...