Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #1 Skrevet 15. mars 2010 Vurderer å kjøpe dette som prevensjon.. Men syklusen min lever ville veier, måler LC min syklus eller er det noe jeg må måle selv? Kan noen forklare meg med enkle ord om hvordan denne fungerer? Takk på forhånd.:-)
McMom med to gutter ♥♥ Skrevet 15. mars 2010 #3 Skrevet 15. mars 2010 Hver morgen måler du tempen med den, i munn. Ut i fra tempen din finner den ut hvor du er i syklusen og om du har eggløsning eller ikke. Den lyser grønt når det er fritt fram for sex og oransj når den er usikker, rødt når du har eggløsning. Den trenger noen måneder før den er sikker da, den trenger litt tid på å bli kjent med kroppen din. Du taster inn når du har mensen.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #4 Skrevet 15. mars 2010 Hei, jeg har ladycomp. Poenget med denne er at den du måler temperaturen hver morgen, og i tillegg registrerer når du har menstruasjon. På bakgrunn av dette kan ladycompen etter noen måneders registrering beregne når du har eggløsning. Hver morgen når du tar tempen (temp-måler selvf. integrert i ladycompen) så får du enten et grønt lys - Du kan ha sex, eller rødt lys - du kan ikke ha sex! Eller, gult lys.. som enten betyr overgang fra grønt til rødt, og dermed usikkert å ha sex... eller det kan bety at det er vanskelig å avgjøre.. Det vil si både rødt og grønt bør tolkes som usikker periode.. Ladycompen beregner selvfølgelig stor sikkerhetsmargin også Vel, sånn som jeg har skjønt det etter å ha brukt ladycomp noen måneder .. (vet ikke enda hvor fornøyd jeg egentlig er, da det fremdeles er mye rødt lys).... er det nesten en forutsetning å ha forholdsvis regelmessige sykluser for at ladycompen skal kunne greie å beregne sikre og usikre perioder uten at det samtidig betyr at du får en hel masse røde dager.. Håper dette ble forståelig..
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #5 Skrevet 15. mars 2010 Er riktig som hun over sider, en forutsetning for å bruke en ladycomp er at man har regelmessige sykluser. Dessuten bruker den noen mnd på å lære seg din syklus, så i begynnelsen vil den lyse rødt ofte (usikre dager). Du som har uregelmessig syklus vil nok få røde dager veldig ofte. Så jeg ville nok anbefalt deg en annen type prevansjon dessverre :-(
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2010 #6 Skrevet 19. mars 2010 Æsj da. Jeg vil jo ikke gå på noe hormonfyllte greier. ;/ -HI
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2010 #7 Skrevet 19. mars 2010 Jeg ble gravid med denne. Det var ikke planlagt og jeg fulgte den NØØØØØYE. Så vær forsiktig hvis du overhodet ikke har lyst til å bli gravid..
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2010 #8 Skrevet 19. mars 2010 Har brukt LC i 9 år nå, og kan garantere deg at om du har veldig ureglmessige sykluser er du dømt til å få masse rødt lys- og da er jo poenget borte fordi du må bruke kondom el.l for å være helt sikker uansett.. Jeg synes JEG har mye rødt lys (opp til halve syklusen) enda jeg ahr brukt den i evigheter OG har helt stabil syklus
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå